O noua fila din istoria fotbalului a fost scrisa in aceasta seara. Spania a castigat in premiera Campionatul Mondial si a devenit a opta tara care intra in posesia trofeului, iar victoria sa in fata Olandei in finala turneului final gazduit de Africa de Sud vine sa confirme in mod autoritar impunerea stilului sau de joc drept fotbalul prezentului. Asa cum vorbim astazi despre Pele, Maradona, Germania din 1974 sau Brazilia anului 2002, cartile de istorie a fotbalului vor avea de azi inainte un capitol dedicat acestui tiki-taka, jocul obsedant de pase prin care Xabi Alonso, Iniesta, Xavi si David Villa domina fotbalul de azi, punand stapanire pe trofeul mondial la doar doi ani dupa ce il cucerisera fara drept de apel si pe cel european.
In mod ironic pentru finalistii olandezi, fotbalul care i-a invins astazi este cel inventat de ei insisi, spaniolii nefacand altceva decat sa adauge un plus de creativitate si poate de nebunie specific latina sistemului lui Johan Cruyff. “Echipa mea joaca mereu la fel”, explica tehnicianul olandez la inceputului anilor 90. “Trebuie sa joace in atac, sa domine meciul si sa evite contraatacurile”.
Exact acest lucru l-am vazut in ultima luna: o echipa careia morisca de pase din ofensiva si pressingul sufocant ii asigura o defensiva de fier. Nu un sistem infailibil, fiindca in fotbal nu exista asa ceva, dar unul pe care rezultatele din teren il recomanda azi drept cel mai apropiat de perfectiune. Desigur, acest stil de joc nu este agreat de toata lumea si criticii sai nu trebuie cautati doar printre iubitorii fotbalului din Anglia sau Germania ci chiar in interiorul peninsulei iberice, dar faptul ca Spania este cea mai buna echipa din lume si deci castigatoare de drept a Campionatului Mondial nu poate fi pus de nimeni la indoiala. Stau ca marturie cele doar doua infrangeri suferite de iberici in ultimii doi ani si cele doar doua goluri primite la actualul turneu final.
Finala in sine nu a fost un meci frumos, dar nici nu era de asteptat sa fie. Tinand cont de dinamica jocului Spaniei, un meci deschis al olandezilor cu un fotbal curat (asa cum facuse Germania in semifinale) ar fi oferit spaniolilor o sansa in plus la cucerirea trofeului inca din primele 90 de minute. Olandezii au sacrificat insa spectacolul tinandu-si toti cei 11 oameni in propria jumatate de teren in momentele de posesie prelungita a adversarului, au avut propriile sanse pe contraatac si pana la urma se pot considera ghinionisti ca nu au prins loteria penalty-urilor avand in vedere ca au primit gol in minutul 116. Chiar daca Spania a avut initiativa si mai multe ocazii clare de gol, Olanda nu a parut cu nimic inferioara, ci si-a jucat in mod inteligent propria carte. In afara de aglomerarea axului centrar si blocarea creativilor Xavi si Iniesta, anihilarea “furiei roja” a presupus printre altele fragmentarea jocului, astfel ca englezul Howard Webb a avut prilejul sa iasa in evidenta prin aratarea a 13 cartonase galbene si unul rosu. Prestatia centralului englez a avut pana la urma darul de a scoate din pepeni pe toata lumea, olandezii alergandu-l de mai multe ori pe teren desi in linii mari se poate spune ca ei au fost cei avantajati de deciziile sale, Webb iertandu-i de cel putin alte doua cartonase rosii si un penalty.
Pornind de la premisa ca echipa castigatoare nu se schimba, mai ales cand facuse contra Germaniei cel mai bun meci de la acest turneu final, Vicente del Bosque l-a mentinut pe Pedro in primul unsprezece alaturi de alti sase jucatori ai Barcelonei intr-un sistem 4-2-3-1. Spania a inceput partida intr-un ritm alert, cu pressing agresiv la pierderea balonului si si-a trecut in cont o prima mare ocazie in minutul 4, la o reluare cu capul a lui Sergio Ramos dupa o lovitura libera executata de Xavi, respinsa insa de Stekelenburg. Olanda nu a creat nimic in primele 10 minute dar a avut totusi o buna sansa in minutul 7, cand Busquets a lasat neglijent sa treaca mingea intoarsa din lateral de Xabi Alonso, Sneijder a recuperat si a tras de la mare distanta dar mingea trimisa pe centrul portii nu i-a creat probleme lui Casillas. La poarta cealalta acelasi Ramos a fost din nou aproape de gol printr-un sut in diagonala din interiorul suprafetei de pedeapsa, resprins in corner de Heitinga, apoi David Villa a reluat din voleu o centrare a lui Xabi Alonso dar mingea s-a dus mult peste. Era minutul 11 si pana atunci meciul cursese intr-o singura directie, spre poarta olandeza, dar dupa ocazia lui Villa ceva s-a schimbat in dinamica jocului si batavii au echilibrat brusc inalnirea, partida transformandu-se intr-un duel surd la centrul terenului.
Dupa ce Howard Webb l-a iertat pe Nigel de Jong de un cartonas rosu in minutul 28 dupa o intrare cu crampoanele in pieptul lui Xabi Alonso, olandezii au fost aproape de deschiderea scorului in minutul 36, cand Van Bommel a fost altruist dupa o lovitura de colt si a preferat o pasa spre Mathijsen ramas fara marcaj in careul advers, dar fundasul central a luftat din pozitie avantajoasa. Robben a pus punct cu un sut la coltul scurt unei reprize cu fotbal putin, in care Spania a avut o posesie de 57% dar un singur sut pe spatiul portii fata de cele doua ale adversarilor.
La fel ca in prima parte, Spania a inceput tot in atac si repriza secunda, fundasul stanga Capdevila fiind si el protagonistul unui luft din pozitie buna dupa o prelungire cu capul a lui Puyol. Pe fondul unei dominari anemice a ibericilor, Robben putea da lovitura pe contraatac in minutul 62, cand s-a desprins excelent din marcajul lui Pique dupa o pasa a lui Kuyt si a ramas singur cu Casillas, dar goalkeeperul lui Real Madrid s-a intins miraculos si a respins cu varful degetelor in corner.
Cateva minute mai tarziu a venit randul celuilalt portar sa aiba o interventie incredibila, respingand in ultima clipa o reluare a lui David Villa din interiorul careului mic dupa o balbaiala a lui Heitinga. Acelasi Villa si-a mai trecut in cont alte doua bune ocazii in minutul 76, mai intai cu un voleu mult peste poarta dupa o centrare a lui Jesus Navas, apoi cu un sut la coltul scurt dupa o actiune in doi cu Xavi, incheiata cu o lovitura de colt. Cornerul executat de Xavi l-a gasit pe Sergio Ramos demarcat in careu, dar lovitura sa de cap s-a dus mult peste poarta.
Momentul psihologic al intalnirii s-a consumat in minutul 83, cand Arjen Robben a trecut ca un TGV pe langa lentul Puyol, iar fundasul Barcelonei s-a folosit de toate mijloacele de la limita regulamentului pentru a-l impiedica din drumul spre gol. Dupa ce Casillas a rezolvat faza, jucatorul lui Bayern Munchen a alergat glont spre Howard Webb solicitandu-i un rosu pentru Puyol, dar in cele din urma el insusi a fost cel avertizat cu un galben pentru prosteste. A fost ultima faza importanta a primelor 90 de minute.
In prelungiri, Spania a parut inca din start mai proaspata. Dupa ce Webb le-a refuzat un penalty in minutul 93 dupa un contact intre Heitinga si Xavi in suprafata de pedeapsa, ibericii au fost in doua randuri foarte aproape de gol, rand pe rand Fabregas (intrat in locul lui Xabi Alonso, usor accidentat) si Iniesta scapand spre gol pentru a fi blocati in ultima clipa de Stekelenburg, respectiv Giovani van Bronckhorst. Jesus Navas a avut si el o buna ocazie printr-un sut din marginea careului reprins in plasa laterala de capitanul batavilor, iar Fabregas a incheiat prima repriza suplimentara cu un sut putin pe langa poarta dupa o patrundere solitara in axul central.
In minutul 109 olandezii au primit o prima lovitura, Heitinga vazand in mod meritat al doilea cartonas galben dupa un fault din spate asupra lui Iniesta, pornit lansat spre gol. A doua lovitura a venit chiar de la mijlocasul Barcelonei, care in minutul 116 a reluat din demivoleu o pasa excelenta a lui Fabregas, facand inutila intervenia lui Stekelenburg. Cu un om mai putin, olandezii au incercat in zadar sa gaseasca lacatul defensivei iberice si au terminat meciul in lacrimi, la fel cum se intamplase si in 1974 si 1978. Lacrimi au fost si in tabara cealalta, capitanul Iker Casillas plangand in hohote dupa fluierul de final al intalnirii, de fericire insa, pentru primul succes al Spaniei pe scena fotbalulului Mondial.
Astfel s-a scris istoria celei de-a 19-a editii a competitiei supreme a fotbalului. O editie saraca in fotbal, incheiata insa cu victoria principalei favorite: Espana, campeón del mundo!
Ti-a placut acest articol? Citeste si alte materiale scrise de David despre FC Barcelona pe site-ul www.FootballClub.ro!














olanda merita sa castige….. dar asta e
cum puteau sa castige ratatii decat cu 1-0. e dezgustator pentru fotbal ca o echipa ca spania a ajuns sa castige cupa mondiala.
spania nu e ratata e castigatoarea si a jucat mai bn si mai corect decat idioti de olandezi care unt nijte oprefacutim si nu meritaubsa ajunga in finala voi habar nu aveti dse fotbal deci voi sunteti ratati tu cine te crezi singurul ratat esty tu
)
Mark si in afara de germania cine vroia sa castige? OLanda? care a trecut de singura echipa buna Brazilia cu un super noroc? ! spania a castigat !
super super.. meciul in sine a fost slab, la fel a fost tot turneul, dar spania e evident cea mai buna echipa a momentului.. felicitari spania, sper ca peste 4 ani vom vedea alt fotbal la mondiale
BRAVO SPANIA….
BRAVO SPANIA….¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
Olanda a avut un joc mai inteligent, mai pragmatic dar, din pacate, a pierdut pe mana (picior + inspiratie + sansa) lui Robben! Cat despre arbitru, PENIBIL! A fost pro Spania pe fata (vezi faulturile consecutive asupra lui Robben comise de Puyol – care trebuia sa primeasca ROSU – si de un alt spaniol, in careul de 16 m – cand Olanda trebuia sa primeasca lovitura de la 11 m). Cat despre spanioli, jalnici; milogi mingicari, departe de pretentiile pe care le impune calitatea de campioana mondiala!
Nu mi-a placut meciul ,vroiam sa vad ceva goluri .Ritmul a inceput de abia in repr 2,cand deasemenea OLANDA putea incheia meciul usor de 2 ori.Totusi vroiam sa fie lovituri de departajare, tensiunea era imensa.Nici SNEIJDER ,nici VILLA n-au impresionat in finala.S-a vazut in cele 30 min prelungiri ca nici o echipa nu a vrut lovituri, SPANIA avand oameni decisivi ca INIESTA care mi-a amintit de importanta meciului cu CHELSEA, e un adevarat erou.
felicitari spaniei! pana la urma s-a terminat si editia africana a cm.
multumesc pentru articole, pentru schimbul de informatii. o sa va mai citesc pe fotballclub.
pa, baieti… sper ca inca mai sarbatoriti.
felicitari spania. ma bucur pentru fabregas …imi pare rau pentru olanda…arbitrul slabutz…
Auziti la Petre Cucuruz, cica arbitru pro spania!!
)))
eu nu stiu ce meci ai vzt u dar eu am vzt intrarea lui de jong asupra lui alonso, cand l-a lovit din plin in piept ( trebuia sa priemeasca rosu fara discutii)
Sau poate nu ai vzt intrarea fundasilor asupra lui Fabregas (penalty)
Sau poate ai omis gestul lui robben care trebuia sa primeasca al doilea galben dupa ce a lovit mingea dupa fluier!!
Per ansamblu zic k greselile au fost in avantajul olandei, desi s-a gresit si invers!!
Oricum meciul a fost destul de echilibrat, dar spania a meritat sa castige!!!
Exact cum ma asteptam, insa pana la urma a invins cine a incercat sa joace fotbal. Astfel Spania invinge echipa de K1 a Olandei in urma unei finale teribil de incrancenate. Webb putea sa-si faca meciul usor daca ii acorda un rosu absolut meritat lui De Jong. Olandezii vazand ca au scapat au continuat cu jocul dur. In fine, jocul in sine nu a fost extrem de spectaculos, ambele echipe au avut sanse sa-si rapuna adversarul, dar s-a mers pana aproape de limita, pana cand Iniesta a reusit acel gol dedicat bunului sau prieten Dani Jarque. Spania, cenusareasa Europei, echipa mereu frumoasa, dar care nu castiga nimic a scapat in ultimii doi ani de acest complex. Va ramane in istorie cu aceasta performanta teribila de a castiga un Euro si un CM consecutiv.
iniesta si casillas…au fost eroii acestui meci…bravo spania!!!!!
pacat ca sa terminat campionatul…:(:(
Nu merita mai mult decat Spania…
Ma inclin in fata unei echipe care spune totul despre fotbalul actual, lacrimile lui Iker Cassilas de la golul lui Iniesta spune totul, despre ce familie este aceasta echipa, despre ce poate si ce este in vestiar, desi olanda a jucat K1 pot sa spun ca spania si-a facut jocul si merita din plin acest titlu, o echipa frumoasa si tanara care din puncul meu de vedere si-a meritat prezicerea lui Paul. Vamos La Roja, si meritat acest titlu.
Sa fim seriosi.. Olanda in afara de Robben si inca 2 jucatori , e varza !! Nu ati vazut si Heitinga de intrari baga? ca un amator de liga-a-4-a !! nu lovea mingea niciodata..
—
Spania merita victoria.. Posesie in favoarea spaniei,si ocaziile cele mai multe.. Olanda a avut cateva ocazii dar nu a stiut sa profite deloc de ele.Acolo s-a vazut valoarea.. Iar la faza golului defensiva Olandei a fost total pe din afara..
Credeam ca s-a potolit lumea sa mai arunce atata in Spania.
Un singur lucru am de zis: Spania merita incontestabil aceasta cupa. Dragilor care dati in ea, fotbalul inseamna mult mai mult decat spectacol. Daca ar fi fost sa castige spectacolul, trebuia sa castige Argentina. Dar Argentina nu are spirit de echipa si nici antrenor. Are individualitati. Si spun asta in conditiile in care am tinut si cu ei. Spania este incununarea a tot ce inseamna fotbal – de la echipa, jucatori minunati, modesti, tactica, cursivitate in joc, FAIR PLAY (de care Olanda a uitat) si, da, spectacol. Chit ca spectacolul oferit de ei nu a fost unul maxim.
@Mark: nu stiu cat de ratati sunt spaniolii. Preferai sa castige echipa lipsita de fair play a Olandei? In ceea ce priveste scorul minim al spaniolilor, tin sa iti aduc aminte ca Spania a jucat cu un singur atacant toate partidele, aproape. David Villa. Celalalt a fost un varf mort, apatic – Torres, profund dezamagitor.
Felicitari Spaniei! Asteptam de aproape 10 ani o victorie ca asta (nu mai pun la socoteala campionatul european din 2008).
A fost echipa cea mai buna.
pt mine nu e spania campioana mondiala,nu am vazut niciodata spania cu o alta favorita un scor mai precis 3-1,4-2,4-0 etc doar 1-0 probabil daca se mai juca vreo ora spania lua bataie in primul rand de la germani cu cel putin 3-1 si de la olanda cu cel putin 2-1,spania mi se pare o echipa de moment si nimic mai spectaculos… probabil in urmatorii ani va cadea urat si in continuare si constant ca de obicei germania si olanda se vor mentine undeva in semifinale-sferturi daca nu ba chiar cupa europeana-mondiala
pt mine echipe de fotbal nationale sunt germania,olanda,argentina,brazilia restul inca invata……
mai ratatilor in primul ran spania ii cea mai tare iar in al doilea rand restu is niste ratati ca voi bv lor macar au castigat nu ca si romanii care nici nu au pasit pe acel stadion
@Petre Cucuruz:
“milogi mingicari, departe de pretentiile pe care le impune calitatea de campioana mondiala!”
Merita Olanda – lipsa de fair play si anti joc la inaltime?
nu mai zic de spiritul care domneste in echipa lor si care e impus de un arogant precum Robben.
@negru: foarte frumos zis. Spaniolii erau atat de fericiti incat plangeau. Nu mai aveau puterea sa alerge prin toate partile ca la finala Euro 2008. Castigarea titlului suprem e o “povara” covarsitoare pentru ei. Generatie tanara, frumoasa, de la care fotbalul are ce invata.
nu e cea mai buna e cea mai norocoasa,daca ii mai punem odata azi o ia in barba de la olandezi mai ales cu un alt arbitru
Felicitari Spaniei pentru acest titlu! Nu stiu cat de meritat este,dar cert e ca au marcat atunci cand au trebuit si au castigat si asta e tot ceea ce conteaza. Imi pare bine pentru Casillas,Puyol,Xavi si Iniesta care au intrat in clubul select al fotbalistilor care au castigat toate trofeele posibile in fotbal(campionatul spaniol,liga campionilor,campionatul european,campionatul mondial),club in care in toata istoria fotbalului doar 29 de fotbalisti au intrat. Am fost foarte trist aseara pentru infrangerea Olandei,dar pana la urma totul merge inainte si daca stam sa ne gandim si locul 2 e o mare performanta care trebuie apreciata ca atare. Hup Holland! Viva Espana!
fani sunt aceia care sustin o anumita echipa si microbisti sau iubitori ai fotbalului sunt aceia care doar adora fazele si doar le place spectacolul fotbalistic si tin cu echipa care castiga,pai aici si peste tot unde ma duc aud numai de fani spania VAI SPANIA IA CUPA!! SPANIA BATE DISEARA!!!etc sau asa se dau ei mari fani ai spaniolilor!!bun,eu recunosc sunt si voi fi fan al nemtilor,ideea este ca daca la mondialul urmator va castiga somalia atuncia toti fanii spanioli vor fi fani somalezi bat pariu!!!toti o sa zica ca somalia e cea mai tare din lume si ca ei doar cu somalia au tinut,culmea fanilor,nu stiu daca intelegi ce vreau sa zic negru-le
corect atunci am inteles,ma gandeam ca esti mare fan al spaniei de vreo 20 de ani…… ia zii crezi ca spania este si chiar merita cupa mondiala??
@fussbalbund: vom vedea peste ani daca Spania este o echipa a momentului. E destul de devreme sa prezici asta.
Deocamdata trebuie sa “inghiti” acest succes. Mie imi pare rau ca oamenii, in general, nu inteleg ca fotbalul inseamna mai mult decat spectacol si jucatori ca Messi sau Ronaldo.
Nu zic ca merita neaparat cupa mondiala, dar din moment ce au ajuns sa castige nu prea am ce sa zic, parerea mea umila nu prea conteaza pentru ca nu sunt analist de sport, nici un om care se uita si citeste toate analizele, sunt doar un fan inrait al sportului rege, care totusi are si alte activitati in afara de a manca numai si numai fotbal, toate cu masura. Oricum din moment ce au castigat au meritat, modul in care au facut-o lasa de dorit…
negrule, trebuie sa recunosti ca pentru fanii mannschaft-ului e cam greu de digerat o victorie a celor care le-a frant zborul spre finala. chiar daca meritat.
eu incerc s-o amestec cu bucuria ca san iker si del bosque au contribuit si ei la aceasta victorie la roja. este daca vrei o confirmare a valorii primera division. o confirmare indelung asteptata…
Foarte indelung asteptata, eu vad la mine in biroul de nemti ce inseamna pentru ei ca a pierdut mannschaft-ul, si nu fac si zic cum fac altii pe aicea…sunt mult mai civilizati, doar is nemti
@fussbalbund: Precum am mai zis..tin cu Spania de vreo 10 ani de cand Romania nu mai misca.
Dar, crede-ma….ca nu am crezut ca va castiga cu Germania (unde ii vedeam pe nemti clar favoriti) si nici cu Olanda. Dar Spania chiar a fost mai buna…mult mai buna decat Germania, cu mult mai buna…si cu putin peste Olanda.
Sunt sigura ca te-ai uitat la meci…si ai vazut ca Germania a fost cu mult sub Spania. Daca nu ai vazut asta, inseamna ca “intelegem” fotbalul diferit.
Ti-am scris asta pentru ca mi se pare ca m-ai inclus in “ma gandeam ca esti mare fan al spaniei de vreo 20 de ani……”. Asta ca sa intelegi ca exista si exceptii.
Eu vad ca nu iti place Spania…dar chiar merita cupa asta.
Fussbalbund sa stii ca nici mie nu mi-a placut Spania la acest mondial,dar nu am ce sa fac pentru ca desi nu au jucat extraordinar(mult sub ceea ce au aratat la Euro 2008) au marcat de fiecare data in momente decisive si asta le-a adus victoria. Sunt de apreciat ca niciodata nu s-au oprit din a ataca si stilul lor a ramas acelasi pe toata durata competitiei si asta chiar e de apreciat. Nu are rost sa o dam pe arbitraj(unul extrem de slab pentru o finala mondiala, desi asistentii au fost meseriasi; sa stiti ca Webb a primit finala mai mult pentru asistentii sai care au fost la inaltime in toate meciurile) pentru ca De Jong si Robben(atunci cand a sutat desi se fluierase de mult offside),iar la Xavi trebuia sa se dea penalty. Impotriva Olandei s-a gresit poate la duelul Robben-Puyol cand cred ca se putea reveni la faza initiala si sa i se fi acordat rosu lui Puyol,dar e greu de spus si a mai fost faza cu lovitura libera a lui Sneijder din minutul 115 cand nu s-a dat corner si de la faza aia a pornit golul Spaniei,dar pana la urma defensiva olandeza trebuia sa se organizeze.
pai tocmai asta e… nu aruncam cu pietre in cei care au castigat, doar pentru ca favoritii nostri nu au stiut sau putut sa mearga mai departe.
asta e fotbalul. si vorba ta, viata nu inseamna numai asta.
*pentru ca De Jong si Robben trebuiau eliminati
negrule de acord
avelon daca ma apuc sa discut cu tine va fi in 2 reprize si pauza e maine dimineata si invingator eu voi fi iti garantez ca spania nu va mai fi ce a fost,ia zii unde e ungaria acu???de la scoruri de 13,14-0???unde e grecia castigatoarea din 2004?unde e steaua castigatoarea CL??is pe nicaieri puiule…
eu le pun in ordine
BRAZILIA 5 MONDIALE
ITALIA 4 MONDIALE
GERMANIA 3 MONDIALE
ARGENTINA1 MONDIAL
FRANTA 1 MNONDIA
URUGUAI 1MONDIAL
SPANIA 1 MONDIAL
sa luam doar una,germania are 7 finale din care 3 castigate deci spania mai are in ordinul zecilor de ani sai ajunga si sa castige cu una mai mult ca sami zici mie ca spania e mai buna ce sa mai zic de brazilia pooate in CM din brazilia campioana va fi anglia in fata paraguaiului germania locul 3 in fata romaniei si spania va iesi inca din grupe,ia zii italienii se asteptau sa iasa din grupe daca acu 4 ani erau campioni?????
Uruguay a castigat 2 mondiale. Cele mai bune echipe de la mondiale din istorie sunt cele enumerate de tine fussbalbund,dar acum a castigat Spania. Trebuie sa acceptam asta,chiar daca nu ne place. Eu nu tin si nu voi tine in veci cu Spania,dar trebuie sa accept ca acum au castigat meritat sau nu.
fussbalbund, chiar daca sunt de-aceeasi parte cu tine si cu mannschaft, trebuie sa iti spun asta: fotbalul nu e un sport de merit ci de fructificare a ocaziilor, a sanselor. daca ar fi de merit, atunci ar fi ca la patinaj artistic. in fotbal castiga cine isi creeaza ocazii si inscrie. restul e poezie, statistica, bla, bla.
Si Argentina tot 2 a castigat.
La acest mondial am tinut cu Argentina datorita lui Messi si cu Spania datorita Barcelonei.Spania joaca precum Barcelona si cred eu ca merita acest titlu. As fi vrut enorm de mult o semifinala Argentina-Spania insa vreau sa ii felicit si pe nemti pentru jocul pe contraatac (unul din cel mai bun din istorie).
Pana prin 2004 tineam cu Germania pana ce am vazut filmul Lista lui Schindler.
In incheiere vreau sa le zic celor care au o inteligenta comparabila cu maimutele sa isi vada de treaba lor.
noah fussbal – ti-a aparut si un fan care tine cu ce apuca,…..
uruguai si argentina corect
crin3l argentina-spania ar fi fost 0-1,pe cand cu nemtii 0-4
eu vroiam sa le zic tuturor fanilor spanioli ca spania e o echipa a momentului si nimic mai mult si daca e ca bacelona e clar va ajunge varzelona!!!
cu asta inchei si va salut si respect pe toti fanii si iubitorii de fotbal salutare numai bine
Nu poti te rog sa incetezi cu porcaria asta “varzelona”? Mi se pare o lipsa de respect la adresa unui mare club. Nu stiu cu ce echipa de club tii tu,dar te rog sa acorzi respectul cuvenit unei mari echipe care a reusit mari performante.
crin3l, mi se pare aberant ce spui.
prin extensie ar trebui sa uram si spania pentru regimul lui franco, si italia pentru mussolini.
asteptam cu interes si alte filme americane care sa ne invete sa dam cu pumnul in gura celor care poarta stigmatul unor lideri paranoici…
Negrule inca nu ii miros asa repede ca tine
))))))
@pisica … nu am zis ca nu ar fi aberant , insa pur si simplu mi-a fost sila de nemti dupa ce am vazut filme despre holocaust.
pai se vede in contraatacurile lor ca e holocaust!!!bravo lor!!!
)
crin3l mai uitete si la desene animate
crin3l – sa nu intram in politica si din astea, eu nu te pot acuza pe tine pentru ce a facut tatal tau, daca cineva din familia ta a facut un accident de masina, nu esti tu de vina, asa nu sunt de vina nemtii actuali pentru ce facea hitler…te rog frumos sa cresti la minte, pentru ca intrii in ceva detalii care totusi sunt mult mai profunde decat sa scrii pe aicea…
*intri
cinn3l, io nu inteleg cum sa-ti fie sila de niste oameni pe care nu-i cunosti? de niste oameni care platesc oricum, chiar si acum, cu varf si indesat, desi nu e vina lor si, poate, nici a bunicilor lor. te-ai intrebat vazand filmul cum era sa te pui impotriva acelei diabolice masini naziste? cat au suferit nemtii de rand, care incercau numai sa supravietuiasca?
daca s-ar face un film despre temnitele de la aiud, pitesti si gherla, in care comunistii au ucis intelectualitatea romaneasca, ti-ar fi sila de poporul roman?
pisica corect!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fussbalbund am si eu o intrebare? Numele tau n-ar trebui scris asa “Fussballbund”? Federatia de fotbal inseamna daca nu ma insel eu.
Pai ce nu zici asa mai fussbalbund, esti anti barcelona, ce tot o mai dai in zeci de comentarii…dar ia zi, pe Inter, echipa momentului la cluburi, unde o vezi in urmatorii ani, ca tot vorbeai de spectacol si castig mai putin meritat? Acolo toti cei anti barcelona spuneau ca fotbalul nu e doar spectacol, ca scopul scuza mijloacele , bla bla, acum ce s-a intamplat? vreti spectacol in functie de echipele favorite? daca era Olanda campioana, nu mai conta ca nu a fot o finala spectaculoasa pt cei ca tine, normal, cat despre arbitraj…dacxa era corect Olanda trebuia sa aiba 3 eliminati, Spania unul pus un penalti pt spanioli, iar la faza cornerului…da a fost corner, dar golul nu a venit direct din degajarea portarului, au fost o gramada de pase, incluzziv olandezii au avut mingea dupa acel corner, a fost o actiune de atac normala, apararea olandeza nu are nici o scuza.Si daca tot nu e meritorie Spania, Olanda de ce ar fi fost, pt ca a jucat o singura repriza excelent la acest mondial, cu Brazilia? In rest a fost modesta, sa fim seriosi, cat despre nationala momentului…pai cand in 2 ani castigi si euuropenele si mondialul ce ar mai fi de zi, o fi de moment, dar ce moment!
ESPANAAA OLEEEE OLEEE OLEE !!!
victorie pe deplin meritata … cine invoca arbitrajul pro Spania e nebun de legat … Webb a arbitrat slab dar si jocul a fost de o maniera rar intalnita … nu ma gandeam ca pot juk atat de porcos olandezii … chiar ii respectam dar aseara ei au intrat pe teren la intimidare(De Jong,Van Bommel,Heitinga is buni la sporturile de contact) …
ma bucur ca Robben a plecat de la Real … dupa ce ca el continua faza se mai si rasteste la arbitru??? daca dadea gol se mai ducea asa spre arbitru???
Bravo Iker,Bravo Andres ,Bravo tuturor!!!
Un articol excelent scris de nimeni altul decat David.Felicitari!
…
Nu mai e nimic de zis,au castigat echipa cea mai buna…felicitari Spaniei pt acest Mondial…felicitari si suporterilor aceste Frumoase echipe…din pacate cele 2 favorite ale mele la acest Mondial au fost umilite
Eu chiar nu pot sa inteleg cum unii pot sa spuna ca arbitrul a defavorizat Olanda? Pai oameni bunii olandezii trebuiau sa termina prima repriza in 9 oameni! 9 oameni! Si ei se plang de arbitraj. Incredibil. Spania a castigat pe merit pentru ca nu au renuntat niciodata la stilul lor si au fost singura echipa care a incercat intotdeauna sa atace. Sunt un grup formidabil si aceasta unitate si forta a grupului i-a facut CAMPIONI!
Franta si mai cine Visca?
Anglia…
Henry si Rooney
Spanish League (5): 1998–99, 2004–05, 2005–06, 2008–09, 2009–10
Spanish Cup (1): 2008–09
Spanish Supercup (3): 2005, 2006, 2009
UEFA Champions League (2): 2005–06, 2008–09
UEFA Super Cup (1): 2009
FIFA Club World Cup (1): 2009
Nationala=Euro 08,Cm 2010 ii mai lipseste doar Balonul de Aur Fifa…si e fotbalistul complet,nu e asa campnou?
Olanda a fost aproape cea mai proasta echipa au intrat cu mare noroc au primit si rosu deci ei sunt niste faultatori!!!Bravo spaniaa!!!!Regina fotbalului !!! Si cei care spun ca spania e ratata ,ratati sunt ei
!
Xavi pentru mine e fotbalistul complet cu sau fara Balonul de Aur. Ce a reusit el in ultimii 3 ani e absolut incredibil si chiar nu ma intereseaza daca ia sau nu un trofeu individual pentru ca atat timp cat echipa castiga si el se face remarcat. Inca o chestie:pe cat de mult l-am slavit pe Iniesta pentru golul cu Chelsea pe atat de mult l-am injurat aseara
)
dani nu sunt anti barselona imi place fotbalul doar ca simpatizez nemtii astia la naiba ca mi se par mai disciplinati ca restul ca si cluburi am asa,bayern,werder,chelsea si ca internationale am germania unu in europa si argentina unu in america de sud pt mine(desi recunosc cred ca e brazilia)dar in nici un caz antixxxxxxxxxx asa ca imi place in general fotbalul
Haideti sa vedem puti si partea cealanta a meciului.Ce ziceti dak Robben marca la acea faza 1vs1 cu Iker?…Robben a ratat 2 ocazi mari de tot de gol,Intradevar si Spania a ratat mult…dar totusi e naspa sa dai totul din tine 116 min,si cand mai raman 5 min de jukat sa primesti gol…dupa parerea mea Olanda a meritat sa joace in aceasta finala…cum bine stim toti ca sa ajungi in finala trebue sa treci de clele mai bune echipe din lume.Si exact acest lucru a facut olanda.
A termina pe primul loc in grupa E,cu maxim de puncte 9.
A batut Slovakia cu 2-1 in optimii.
A batut in sferturi Brazilia cu 2-1
A batut in semi-finale pe Uruguay cu 3-2…si au ajuns in Finala cu Spania.
Deci pt cei care zic ca Olanda nu merita sa joace finala sa se uite putin in urma si sa vada ce bine au jukat aceasta echipa,si de cine a trecut in drumul spre finala.
Si inca cv Olanda din 7 meciuri disputate la acest Mondial,are 6 victori si o singura infrangere in Finala cu Spania.desi nu sunt fanul nici unei dintre aceste echipe,cum am mai zis mi-am dorit sa castige Spania.Dar nici cu Olanda nu imi e rusine
Ok, dar sa spui ca nu a meritat e o exagerare, la euro au jucat spectaculos, acum mai putin, dar nu din vina lor neaparat, echipele care au jucat cu ei au fost f defensive, ce vroiai sa faca, plus ca rateaza f mult, au castigat de multe ori cu 1-0, dar realitatea din teren e cam alta, si cu Germania ti s-a parut ca 1-0 a fost scorul corect la cate ocazii au avut? Si daca Olanda chiar juca ceva la acest campionat, adica spectacol, mai ziceam, dar asa…aseara au jucat f urat, f dur, sa fim seriosi, chiar si asa Robben a cam ingropat Olanda, daca inscria atunci nu se stie cum se termina, dar asta inseamna sa ai portar adevarat, in fine, nu a fost o finala spectaculoasa dar finalele spectaculoase sunt rare, sa fim seriosi
Eu aseara am vazut meciul la un vecin care a scos tv afara in curte….si cika vecinu asta numa pe astia care tineau cu Spania ii lasau in curte sa se uite la meci…am fost cam 25-30 de persoane acolo….cum intra cnv in curte deja il intreba.Tu cu cn ti…de zicea Spania imd ii dadea un scaun sau cv sa stea jos…dezicea ca tine cu Olanda il trimitea afara =)))))
La golul lu Iniesta asa zgomot am facut toti ca am trezit toti vecinii
@Dani,nici cu Stekelenburg nu imi e rusine
si el a avut interventi foarte bune aseara.
ca nr de ocazii a fost un meci echilibrat, spania a avut in plus doar posesie. oricum eu am un principiu, cel care da mai multe goluri merita sa castige, deci victoria spaniei e meritata.
asta e. sper ca peste 4 ani sa nu mai tin cu olanda ci cu romania.
vise
Se pare ca tu visezi frumos
Poate peste 4 ani antrenor la Nationala Romaniei va fi Becali =)) creka vom ajunge pana in finala,poate tyrecem si dincolo de ea
BRAVOOOOOOO SPANIA
CEA MAI BUNA ECHIPA!!!!!!
AU DOVEDIT CA SUNT CEI MAI BUNI LA FOTBAL!!!!
SUPER MECI , BRAVO GALACTICILOR !!!!
@Paul….Galactici si Extraterestri
A fost o editie saraca in fotbal, incheiata insa cu victoria principalei favorite: Espana, campeón del mundo!
@Visca
corect
Q
Era de asteptat ca Spania sa devina campioana mondiala. Bravo lor. Olandezii au jucat “murdar”. Au faultat de n’au mai putut. Ala cu nume de chinez, chiar asa.. sa dai cu picioru’n piept! Doamne fereste. Saracu’ Alonso. In fine.. Bravo, Iniesta! Omu’ meciului.
) Pique a aparat foarte bine.. Dar Casillas e intr-adevar formidabil.
Robben are fata de mafiot, dar nu fata conteaza aici. S’a mai enervat unu’ de la Olanda in timp ce spaniolii se bucurau de reusita purtatorului tricoului cu numarul 6. A trantit mingea de pamant si’a primit si galben.. Si bine c’a fost eliminat Hetinga sau Heltinga sau cum l’o mai chema.
Daca Fabregas suta cu 2-3 secunde mai devreme, am fi putut vedea un gol frumos. Dar n’a fost sa fie. Ma asteptam la un gol din partea lui Villa sau a lui Van Persie. Snejder a fost cam absent.
Robben e dur, dar e bun.
In fine.. Spania a castigat pe merit. Bravo lor!!
Eu intrasem pe site ca sa vad ce comentarii mai lasa sylar. =)) N’am vazut nici unu’! Cum se poate?!
BRAVO SPANIAAAAAAA!
Galacticii Extraterestrii Tunarii Sevilienii Valencienii etc….toate sunt una singura=Spania
In sfarsit i-a iesit si lui PELE un pronostic-Spania campiona mondiala
@byk….poate Pele a zis asa la nimeriala si uite ca ia iesit
)) era si timplul sa-i iasa si lui cv…dupa atatea ratari akm a nimerit tinta
1.felicitari spaniei,insa,dak asa arata cel mai frumos fotbal,inseamna k eu ma uit la alt sport
2.miezule,nici nu sti cat de mult il apreciez eu pe iker,insa,knd doarme pe el,vrei sa-l laud?…in campionat,valdes a fost peste el..insa,la CM2010 a fost magistral,insa,doar din optimi incolo,insa,per total,are un mare merit pt trofeu
3.fundasii centrali ai spaniei au fost slabi spre mediocrii la acest mondial,puyol a jucat bn doar cu germania,in rest..au fost sub asteptari;nu poti sa spui k ai jucat bn knd ai scapat un jucator din marcaj,in finala,de 2 ori in 10 minute..,iar pique,a fakt penalty,facea marcaj de 200 de km de adversari,era total pe dinafara
4.s.ramos a avut 2 meciuri bune la acest mondial(olanda si paraguay) si restul,acceptabile
5.sa nu-l folosesti pe fabregas e o crima pt fotbal,s-a vazut k atunci knd a intrat,si-a fakt simtita prezenta,insa,del bosque e raspunzator,noroc k are la dispozitie o tona de talent
6.legat de finala:rosu de jong,rosu iniesta,rosu puyol,rosu robben..iar iniesta,ala e mare actor,la heitinga,s-a aruncat k in bazin,la van der wiel,nici makr nu l-a atins,a sarit k impuscat,la van bommel,repede s-a ridicat dupa ce a urlat k din gura de sarpe…tind sa cred k a fakt cursuri de actorie,si el si buquets..si ink ceva..ce nu pot eu sa inteleg de ce xavi si iniesta tot sar cu gura la arbitru sa acorde cartonase jucatorilor adversi,ma dispera astfel de faze,pt k in felul asta,il influenteaza pe arbitru,pun presiune pe el
7.iker a prinsa o zi magistrala in finala,dak nu ia snejder balonul de aur,lupta cred k va fi intre forlan si iker..
8.sanatate tuturor,astept sa vad ce va face mourinho cu realul,si sper sa joace fotbal,nu handbal
Premii FIFA World Cup 2010:
adidas Golden Ball – Diego FORLAN (cel mai bun jucator al turneului)
adidas Golden Boot – Thomas MUELLER (cele mai multe goluri)
adidas Golden Glove – Iker CASILLAS (cel mai bun portar)
FIFA Fair Play award – Spain (premiul Fair Play)
Best Young Player Award – Thomas MUELLER (cel mai bun tanar al turneului)
* Mueller a luat titlul pentru cele mai multe goluri deoarece are 6 meciuri jucate, fata de 7 cat au Villa si Sneijder.
A dat Spania gol dupa lovitura libera a lui Sneijder deviata 15 m si arbitru ala s-a facut ca nu vede
La toate fazele era prezent Busquets langa arbitru,si daca ii cadea un c***t in cap el cerea fault
Unde ii pisica, sa vada ca totusi cineva din mannschaft a castigat ceva, pe nume Thomas Mueller
@articol
Vreau sa subliniez cronica acestui meci pentru ca e genul de cronica pe care mi-as fi dorit sa o vad intr-un ziar de sport pe vremea cand avem abonament sau ma trezeam la 6:30 sa-l cumpar ca sa citesc…nimic. Felicitari David!
@meci
Cred ca deja am vorbit prea mult, insa vreau sa mai adaug ceva: mie Olanda nu mi s-a parut nici mai slaba nici mai buna decat Olanda de pana acum. Partitura tactica a lui Van Marwijk-aceeasi, Wes intr-o zi mai putin inspirata si Robben, exact acel jucator pe care il stiam (cand nu-i ies primele raiduri, primele drbilinguri, se inchide in colivia lui si da chix). Mi-a placut combativitatea olandeza insa jocul lor dur nu e un bun remediu in acest sport. Respect insa munca acestui antrenor care mie mi-a placut foarte tare la acest Mondial. Del Bosque a mutat zic eu aproape perfect, a simtit care e momentul exact de presiune si a punctat. Spania de acum este poate paradoxal peste Spania 2008 si asta datorita nuantei diferite imprimitate acestui tiki – taka de catre Luis Aragones si Vicente del Bosque.
@premiile
Mi se pare corecte.
@adaggio
Dupa meciul asta il iubesc si mai tare pe San Iker Casillas!
Si mie imi place mult de tot Casillas….este un portar perfect..care incepe sa-l faca uitat p Buffon.
eu nu am inteles de ce ar fi trebuit sa ia rosu Iniesta..iar Heitinga tb eliminat de la faza din careu cu faultul la Xavi
Si ziaristii petrec
http://www.marca.com/2010/07/11/futbol/mundial_2010/1278871226.html?a=20cca84766e8e1cd22bb63cb0e7f5950&t=1278934736
Capdevilla a fost cel mai simpatic spaniol aseara: “Va salut pe toti! Nici nu stiu ce caut aici, am venit sa fac o poza cu Shakira si am devenit campion mondial!”
Vad ca tricourile cu Villa sunt la moda akm..cel putin in acest video asa arata
aproape toata lumea avea tricou cu Villa
Din contra Florine, mie aceasta Spanie mi se pare mai slaba ca cea din 2008, atunci spaniolii au defiliat pana in finala.
Iniesta pana la gol a avut o prestatie penibila, Pedro pana sa fie schimbat la fel, iar nu inteleg de ce Villa a fost tinut pana in minutele de prelungire in teren, a fost si el cam inexistent.
Singuri care mi-au placut aseara au fost Casillas, Pique, Xavi, Navas, Ramos si cam atat.
Imi imaginez ce atmosfera a fost dupa terminarea meciului.Acele focuri de artifici au fost sooper:X…na-m mai vaz asa cv niciodata.Imediat dupa premiere a dat tonul la bairam Shakira cu waka waka
)
Nu pricep aceste ‘discutii’ . Spania a fost clar peste Germania si s-a vazut in meciul direct.Nemtii au practicat un fotbal frumos, au jucatori de valoare, dar au fost sub spanioli clar.
Referitor la articol si la victoria Spaniei la acest mondial.. PERFECT MERITATA!
Spania a beneficiat de o generatie foarte buna, un mega portar, niste fundasi foarte siguri, niste mijlocasi care au muncit mult si au fost motorul echipe si un varf cu un simt al portii foarte bine dezvoltat.Spania a fost cea mai buna echipa de la acest mondial fara doar si poate.
Cei mai buni oameni ai Spaniei au fost Xavi, Iniesta , Villa si Casillias … dar binentees ca si restul au contribuit serios la aceasta performanta. Mi-as dori sa castige Balonul de Aur unul dintre Xavi , Iniesta, Villa si Casillas.
Spania a inceput prost mondialul, dar mai apoi s-a trezit. A reusit sa dezvolte un pragmatism parca italienesc si sa ajunga acolo unde ii este locul, adica pe tronul fotbalului mondial.
Cred ca aceasta finala i-a dat dreptate lui Cruyff, care critica stilul de joc al Olandei.
Iniesta a meritat sa fie ales omul finalei, pe langa gol a mai dat si pasa aia care l-a lasat pe Fabregas singur cu portarul olandez, plus de asta a mai avut cateva incursiuni care au creat pericol.
Asa cum am zis si la avancronica, o finala care nu s-a remarcat decat prin numarul de cartonase, dar care m-a bucurat teribil prin rezultat. Indiferent ce vor continua sa zica pe aici carcotasii si ofticatii, Spania chiar practica cel ma ifrumos, eficient si constant fotbal. Nu stiu peste 4 ani, dar acum e echipa momentului si gata. Bucuria nu mi-o poate lua nimeni, de mult asteptam Spania sa arate ceva si la mondiale. A aratat la Euro, a continuat sa arate. Iniesta a dat golul carierei, pana acum era ala care ne-a dus in finala CL, acum a intrat intr-un club mai select.
mie nu mi-a placut meciul de aseara,mai aveam putin si renuntam sa vad prelungirile.ma bucur pentru spania,tinand cont ca mi-am dorit de la inceput sa castige,insa in timpul campionatului mi-am schimbat parerea.
eu raman tot la parerea mea,ca germania ar fi meritat sa castige.
asta e,urmatorul campionat e al nostru.:))
Intr-o alta ordine de idei, cand spuneam ca Primera Division este cel mai puternic campionat in acest moment m-au injurat toti
)
Va invit sa citit articolul lui Vochin din gsp intitulat : “Primera Division e no. 1″
Un arbitru depasit-ce pretentii sa ai la arbitrul care a inventat cartonasul rosu dupa 3 galbene; o echipa de actori-cu laureatul nr 1, iniesta> ASTIA-s eroii meciului de ieri. Cat despre spanioli au avut culoar si unde nu s-a putut au avut arbitrii(cu Portugalia, Paraguay)
negrule, pisica ii chiar aici.. si se bucura pentru jucatoru cu nume de iaurt.
se bucura pentru san iker si pentru diego forlan.
cum vezi, am auzit ca sunt strigata si am venit.
Da da, mi-am dat seama….
Oricum acest thomas mueller, trebuie sa il tinem minte, ca se pare ca s-a nascut un fel de mehmet scholl 2, doar ca pliat dupa fotbalul actual
dap, negrule, il vom tine minte. l-a gasit bine jogi!
@negru
e de urmarit
he, he, uite si pe sylar! salut!
cum vezi, ma dau greu dusa de p-aici.
e pe dracu cel mai puternic campionat primera division-diferenta dintre locul 2 si 3 e de 20-25 puncte in fiecare an. Un campionat puternic presupune si mai multe concurente la titlu. In realitate, Real n-a mai vazut sferturile ch league de vreo 7 ani-se intreaba ca porcul, oare ce-o fi dupa craciun, barca a fost singura care in ultimii ani a avut un joc cursiv si competitiv atat intern cat si in Europa. A mai fost anul asta Atletico-surpriza placuta-dar acolo e Forlan, si Sevilla in urma cu cativa ani. Totusi pana anul trecut fotbalul a fost dominat clar de campionatul englez unde 3 din 4 erau in semifinale . Si totusi campionatul nu te face automat campion mondial. Daca lua Romania -ipotetic vorbind- ce-ar fi zis? Si-ar fi calcat pe inima si l-ar fi laudat pe Mitica? Nu cautati sa gasiti legaturi si explicatii logice pentru ca frumusetea fotbalului consta chiar in ilogica lui. Nu aplicati teoreme din astea geometrice si analitice ca n-au treaba cu fotbalul -in ritmul asta Elvetia ar trebui sa fie cea mai buna din lume, Romania nu se pune -ala era meci amical.
@pisica
nu-i nimic…mai sunt cele de pe footballclub.
Peste 4 ani poate o sa fie o finala galbena.
salut! da…se cam termina “aventura” de pe siteul asta.
galben-albastra
Iar incepe Alonso cu Primera a lui
)) Va dati seama Vochin asta e un fel de guru al fotbalului. E suficient sa te uiti la primul 11 al Spaniei sa iti dai seama de valoarea campionatului. Toti jucatorii sunt de la Real si Barca…in afara de Capdevilla. Dar deh…tare de tot Primera… daca s-ar juca in 2 … ca la tenis.
albastra-galbena
@thereauristu
Ai dreptate…echipamentul de rezerva al brazilienilor e albastru.
@vali, am vorbit despre momentul actual, nu despre ultimii 100 de ani.
Crezi ca e doar o concidenta faptul ca jucatorii din La Liga au marcat 29 de goluri la mondialul asta in timp ce cei din Anglia au marcat doar 19? Desi campionatul Angliei a trimis mai multi jucatori la acest mondial decat cel al Spaniei?
thereauristu se referea albastru=Franta
…nu-i asa thereauristule
eu zic rosie-galbena-albastra
)
sylar, iar bati campii, nici macar nu te-ai uitat pe articolul despre care vorbeam. Acolo nu se facea referire la lotul Spaniei.
Macar ignora-ma daca nu esti capabil sa porti o conversatie in care sa dai dovada de inteligenta.
sylar, io peste 4 ani tot cu mannschaft-ul tin.
@fuss….
puteai sa treci peste faza cu “puiule”. eu am zis doar ca e destul de devreme sa faci previziuni despre spania. daca vei avea dreptate, bine. atunci o sa fiu de acord. deocamdata, spania e campioana mondiala pentru 4 ani.
Punct.
@Vali
Ai dreptate partial, nu cred totusi ca Primera e peste P.L., dar daca te uiti la echipa Spaniei vezi ca majoritatea joaca in Spania, si chiar daca intre locul 2 si 3 este dif mare, simbioza intre Barcelona Si Real si-a spus cuvantul, plus ca in Anglia sunt mai multi straini decat in Spania , iar daca in UCL isi va reveni si Real degeaba va fi considerat, poate pe buna dreptate campionatul englez cel mai bun, ca in final conteaza cine castiga titlurile supreme
offtopic:
alonso de acum:”Macar ignora-ma daca nu esti capabil sa porti o conversatie in care sa dai dovada de INTELIGENTA”.
alonso din trecut(haha):hai ca mam pi$at pe voi. mwe arsenal ajajajaja ”
cata ipocrizie =))))
on:sa fie orice albastru atata timp cat e ghalbenu de romania acolo
@pisica, daca iti spun ca am meciul realului impptriva lui man dar numai cu comentariu in franceza, te pui pe invatat limba? Sau nu e bine. Sylar inca tot te chinui?
thereauristu, oare pete cati ani iti faci buletin?
cati 2-3 ani ai?
Si din BIG FOUR cred c-a mai ramas BIG TWO, Liverpool si Arsenal nu cred deocamdata ca mai pot face fata impotriva lui Chelsea si Manchester
@Alonso
Ti-am mai spus..daca te deranjeaza nu trebuie sa imi raspunzi…eu iti raspund indiferent de ce iti doresti tu….si asta pentru ca m-ai rugat ceva, eu m-am conformat dar tu ai continuat. Si nu ma intereseaza articolul resepctiv….eu sunt fan Real si Primera Division si e foarte clar ca e un campionat slab. In afara de Real si Barca restul nu prea misca nimic. Finala Europa League a fost o “intamplare” numita Forlan…vezi si Uruguayul la CM2010.
@Dani, jucatorii din premier league au dat doar 19 goluri la mondialul asta, cei din La Liga au dat 29!
cum iti explici? Daca Premier League e mai tare?
Forlan a dat 5 goluri, daca le scazi pe alea La Liga ramane cu 24 ..deci tot e peste Premier League.
Ei, sunt mai obositi pt ca la ei se joaca mai tare:)
lol , banuiam eu ca aia o sa fie ’scuza’
bine ca n-au fost obositi jucatorii lu Bayern , care au jucat finala champions league..
si totusi au dat vreo 12 goluri la mondialul asta..in timp ce tot campionatul Angliei a dat 19…
@thereauristu

)
Asta e “calitatea” care il defineste: ipocrizia.
PS: Da…galbenul e mai important.
@pisica
La mine a fost prima oara cand am tinut cu nemtii… pentru ca au jucat frumos.
@negru
Deja mi-am format un reflex.
negrule, crezi ca ma intereseaza comentatorii? by the way, imi amintesc ceva din limba lui voltaire, indeajuns sper, ca sa inteleg… dar important e sa vaz…
finala galbena, sylar? jumatate va fi sigur! eu asa cred.
daca in minutul 15 se dadea corner cum mai castigau spaniolii ? se ajungea la penalty si acolo se schimba soarta meciului .
Atunci se vedea care sunt mai buni
stiu ca ai tinut cu ei., sylar. mannschaft-ul iti va fi vesnic recunoscator! (e o gluma)
sau macar umilul lor fan din specia felinelor…
E aberant articolul lui Vochin. A adunat golurile jucatorilor din fiecare campionat; de ce nu a facut si o medie impartinand la numarul de jucatori prezenti in lot chiar daca n-au jucat-si obtinea astfel un coeficient.Sunt satul de articole si concepte facute dupa ce s-a incheiat un meci-daca ar fi castigat Olanda am fi citit iar un articol despre fotbalul total. Vochin are o meserie-e jurnalist si trebuie sa inventeze un articol-deprimant e ca-si face treaba ca baietii de la Unirea, tragic e cand nu ai idei si concepte si inghiti orice pe baza unor “statisitici” .
scuze in minutul 115
@Alonso
Si daca jucatorii din campionatul Spaniei au dat mai multe goluri inseamna ca Primera e peste PL? Calitatea unui campionat e dat de valoarea echipelor nu numai a jucatorilor. Sa mai spun ca Anglia si Franta (2 din tarile care au cei mai multi fotbalisti in PL) au fost eliminate foarte repede? Sau ca tarile africane (multi jucatori africani joaca in PL) nu se pot compara cu echipele de traditie la CM? Dar ce sa cer de la tine….pentru care Barca, Spania sunt cele mai tari , Messi e cel mai bun si nimeni n-are voie sa se lege de un jucator al Barcai…pentru ca sunt doar “frustrati”.
Vali lol
E adevarul pur, doar ca unii inca traiesc in trecut si cred ca Premier League e inca cel mai tare campionat din lume.. uite ca nu mai e chiar asa.
@pisica
Te referi la Brazilia?:)
sylar, ca deobicei n-ai niciun argument. Tu doar jignesti si incerci sa-ti impui punctul de vedere fara sa oferi argumente
dap, sylar… va fi anul lor. dar imi doresc sa-i revad la valoarea lor, asa cum ii stiu dintotdeauna… mingicari si artisti.
Pariem ca daca ar fi castigat Olanda, Vochin vorbea de alea 6 hatrick-uri ale lui Suarez din campionatul Olandei,probabil cel mai tare-ar fi zis, sau de faptul ca Ajax are cele mai multe goluri din Europa anul asta, in campionat-paradoxal e pe locul 2. Cum se face totusi ca marea campioana mondiala desi are cel mai tare campionat , bazat pe nr de goluri, a dat 8 goluri in 7 meciuri , in conditiile in care a jucat cu Elvetia, Chile, Honduras-Superputeri ale fotbalului
@alonso
Argumentele le ai la articolul care s-a discutat acest subiect. Nu am de gand sa mai bat apa in piua pentru tine…mai intai da-ti jos ochelarii de cal. Te simti jignit? Asta e, amice, adevarul doare!
@vali
Stai calm… pe Alonso nu il poti convinge nici ca apa e uda daca el crede altceva.
@pisica
Da … probabil va fi…se joaca la ei acasa si e un mare avantaj. Eu totusi sper sa vedem alt galben.
Campionatul Spaniei nu inseamna doar nationala Spaniei…
Si stai linistit ca La Liga nu a stat bine doar la goluri inscrise. Si la aparare a stat mai bine decat Anglia.. uita-te si tu cate goluri au luat englezii si cate au luat spaniolii …
care ar fi, sylar???
sylar, adevarul este ca n-ai nicio idee proprie , dupa cum ti-am mai spus.
La fiecare articol la care ai lasat vreun comment ai repetat ce spuneau cei dinaintea ta. Esti un fel de papagal..
@pisica
Pai cum a spus si thereauristu….cel romanesc.
@alonso
Da…ai dreptate…tu, atotstiutorule. Stai sa mai apara 2-3 comentarii ca sa am ce repeta. PS: Bine ca nu repet ideile absurde … asta chiar ar fi fost o problema.
ideile tale*
eram sigura, sylar. dar n-as vrea sa fiu asa de optimista.
iti admir rabdarea si bunavointa… “ideile tale” he, he… google search sunt idei???
La comentarii sunteti si voi ca meciul de finala: la inceput cateva contre si putine …ocazii
…ca mai apoi sa va incingeti cu “crampoanele” in gura, piept, neamuri, orgolii. Sylar cu Alonso …aveti cartonas rosu
)))
ne vedem in 2012 la Campionatul European pentru ca aici nu mai au rost comentariile. Au castigat spaniolii …CE BINE
Obisnuiti-va cu ideea ca s-a terminat campionatul si voi intrati sa comentati numa asa ca doar-doar mai aveti cu cine sa va luati la hartza …
Adios, amigos! si BRAVO SPANIA!
p.s. la 5 metri in fatza …trofeului ii doare pe spanioli ca unii dintre voi nu sunteti de acord cu castigul lor
))) Pffff! Sa fim seriosi:
SPANIA ESTE CAMPIOANA EUROPEANA 2008 si MONDIALA 2010 LA FOTBAL!!!
Google search: cangurii din Noua Zeelanda
)))
@pisica
Mai stii cand apare un nou caz Grecia? 
Stii tu vorba aia…”speranta moare ultima”.
Apropo pisico, negrule…de-acum nu mai cititi comentariile mele…cititi pe cei dinainte…ca sa nu mai dau copy-paste.
ba io fix dupa commenturile tale tale si ale altora asemeni tie ma uit.
oracolu caracatit nu ma intereseaza si nu ma impresioneaza.
Mda, numai sa apara seria 5….
@pisica
Apropo de caractitul Paul…cred ca urmatorul holocaust va viza cefalopodele.
pisico, negrule…ati vazut filmuletul cu Jimmy Jump?
Da, cand a ajuns aproape de cupa mondiala ?
Da.
E belea tipul… peste tot apare.
))
cefalopodele umanoide tip google-searcher??? sau bietul paul pe care probabil se va muta mai catre soare si mediterana?
tre sa fug la kehnsteinhaus sa vaz ce zice stafiuta!
Daca doriti sa urmariti in direct La Roja astazi, la sosirea acasa, va recomand: http://www.marca.com/deporte/celebraciones/mundial2010/directo/index.html
@pisica
La Paul ma refeream.
@florin
La ce ora e florine?
Ah…acum e.
sylar, n-am vazut filmuletul. cand ajung acasa, catre seara, imi pun un reminder… sa nu dau cumva sa buzna la cratite ci la PC.
florin, nici nu vreau sa ma gandesc ce este in spania astazi. oare a lucrat careva, sau au tinut-o tot intr-o petrecere?
bun link-ul. au si bucataresele inculte cu pretentii de microbiste ocazia sa vada niste campioni mondial la revenirea acasa
aaa..sa nu uit, bravo Spania !!!
oare vom vedea o prezentare “a la reina” ca in 2008?
@sylar
e in direct pe Veo
@pisica
Nimeni nu lucreaza, nimeni nu munceste. Aseara televiziunile din Spania au batut toate recordurile de audienta din istorie. E un moment unic!
bietul paulica!
ce vina are el ca ii plac, cu intermitente, culorile rosu, galben si negru? o sa-l mute la roja fix la costa brava! 
of, io-s intr-o sedinta, cum sa vad la roja? si asa se uita poporu cum butonez…
Vai dar nu pot sa nu remarc de cat bun simt da dovada Alonso!
“Tu doar jignesti si incerci sa-ti impui punctul de vedere ” zise Alonso cel intelept…ca sa dea, ca de obicei, cu batul in balta: “bun link-ul. au si bucataresele inculte cu pretentii de microbiste ocazia sa vada niste campioni mondial la revenirea acasa”.
PS: comentariu copiat
@florin
Cred ca in Spania o saptamana se lucreaza numai sticle de Rioja.
Vorbeam la figurat..doar nu crezi ca exista ce am descris eu pe aici…
@Sylar
Aaa, in Spania vad ca au inceput comparatiile intre Dona Leticia Ortiz si Sara Carbonero. Pe sistemul Printul Felipe, Regele Iker
cred si eu
florine, povesteste-i si lu pisica…. te rog!
Spaniolii au fost placut impresionati de timiditatea de care a dat dovada Sara Carbonero in momentul in care Iker a sarutat-o LIVE. Efectiv s-a rusinat, iar lumea a vazut si o altfel pe Sara decat femeia sexy din spatele microfoanelor, care-l INTIMIDA pe capitanul La Roja. “Discretie si rafinament asemeni Donei Leticia (viitorarea Regina a Spaniei). E si normal, are si ea regele ei (Iker)” anunta Telecinco.
Mai oameni buni, pai daca ar fi castigat Romania nu se mai lucra o luna! Nu ca s-ar lucra prea mult acum, dar asa, ca idee. Dar asa cum a zis si Razvan mai sus, nu mai pot spaniolii de obiectiile unora. Sunt campioni si gata, si imi pare nespus de rau ca nu am apucat sa prind momentul asta acolo.
@florin
Buna remarca a celor de la Telecinco….probabil vara aceasta Iker si ceilalti vor fi regii Spaniei.
Da..am vazut acel video cu Sara si Iker.
hei, uite si pe toni! salut!
florin multam de floricele… frumoasa animala si sara asta!
Frumos e Madridul
http://www.elconfidencial.com/fotosde/madrilenos-celebran-diosa-20100712-20203-album.html
Ce frumos…
dap. si madridul e frumos… mai ales ca d-acolo voi primi maine, in sfarsit, dupa o lunga si coplesitoare asteptare, tricoul lui real pe masura mea…
Bravo, frumos cadou ti-ai facut pisica….cu adevarat frumos.
Madrid-ul ramane un templu…..al fericirii
noroc ,ne-noroc,daca,parca…ce mai conteaza?peste ani nimeni nu isi va aduce aminte ca a luat X galben sau ca Y merita rosu sau ca Z trebuia sa primeasca penalty.Toata lumea isi va aminti ca in 2010 Spania a castigat Cupa Mondiala.Felicitari campionilor.
@pisica
Ce numar are tricoul?
Xs
Nu marimea negrule…numarul.
acuma am citi mai bine,. pardon.
niciuna din echipe nu a fost clar mai buna…dar ma bucur ca a castigat spania…arbitrul a fost am tolerant si a fost pro-olanda…i-a iertat de prea multe ori:)
habar nu am, sylar. dar e dorit de n-spe ani si am vrajit in sfarsit pe un amic sa-si faca mila de mine, ca tot a fost p-acolo. vine maineeeeeeeeeeeeee!!!
negrule, clar, este xs!
multam, florin!
bine Spania!!!!!!!!
asa ma bucur ca a pierdut olanda!
)
ai si caracatita aia..o iubesc
PENTRU CEI CE CONSIDERA CA OLANDA MERITA SA CASTIGE:
1. NU STIU CE MECI ATI VAZUT DAR OLANDEZII NU MERITAU NICIDECUM SA CASTIGE ACEST CAMPIONAT MONDIAL.
2.HAIDETI SA FIM OBIECTIV:DACA TOATE DECIZIILE DE ARBITRAJ AR FI FOST APLICATE CORECT TOT OLANDA IESEA MAI SIFONATA,SI DECI , MAI DEZAVANTAJATA DIN PROPRIA VINE, SI DECI, SANSE MAI MICI DE A CASTIGA
3. AROGANTA OLANDEZILOR I-A COSTAT!!!!NU POTI TU INDIFERENT CA TE NUMESTI SNEJDER SAU BANEL SA II FACI IDIOTI PE BRAZILIENI SAU SA RAZI DE ITALIA SI FRANTA(CARE AU INTR-ADEVAR NU AU JUCAT NIMIC). OLANDEZII UITA CA BRAZILIA CU CATEVA MICI EXCEPTII I-A CAM BATUT PE UNDE I-A PRINS. OLANDEZII SE VEDEAU CAMPIONII PREA DEVREME
4.NU, NU TIN CU SPANIA, NICIUNA DINTRE FINALISTE NU MI-A PLACUT DAR TREBUIE SA FIM CORECTI SI SA RECUNOASTEM CA SPANIA A FOST PESTE OLANDA. DACA E URAT CA A CASTIGAT SPANIA, AR FI FOST SI MAI URAT, AVAND IN VEDERE JOCUL DACA AR FI CASTIGAT OLANDA
Pai nationala nu joaca in rosu in ultima vreme?
SPANIA merita !!!! este cea mai buna echipa a la ESPANA!!!!!!!!!!!11
Madrilenii l-au aplaudat si ovationat in genunchi pe Andres Iniesta in Moncloa. Asta e raspunsul civilizatiei adevarate in fata balcanismului care se termina în circ si baiguiala populara a unei mase de redusi, aflate la dispozitia tartorilor.
@florin
Tot respectul pentru acei fani!
Pe scurt:
Olanda trebuia sa castige – Bravo Spaniei.
CMF2010 nu a fost sarac in fotbal – daca n-ai privit meciurile Ganei…. asta e – ai ratat.
Asta ein schimb , a fost cel mai violent meci vazut de Zeze in viatza lui
M-am simtzit ca la vizionarile clandestine de filme cu armate de ninja albi si negri… jenant , dar miza e suprema.
Luatzi exemplul uruguaianului cu figura cu prinsul in mana, e “sacrificiu” dar sa ajungi sa profitzi de chichitze regulamentare si sa uitzi de joc si moralitate.
Discutatzi degeaba, dar sunt ani de cand acest joc nu mai are poezie si talent. Are investitii si reclama si “staruri”.
Va pupa ZEZE pe toti, ca va place fotbalul si ca sunteti oameni cu opinii. :*
Ce imagini emotionante la Madrid. Xavi il imbratisa pe fiul lui Del Bosque care sufera de sindromul Down. Cum spuneam, aceasta unitate si forta de grup i-a dus pana in varf pe spanioli. Frumos si dicursul lui Casillas care a spus ca acum se bucura toate tarile din Spania. Tot respectul Capitanului!
@shininq
emotionante imaginile cu fiul selectionerului. Chiar impresionante…
Bravo,Spania!Tuturor jucatorilor!Kassai are 3 clase peste Webb(astea 3 cu indulgenta)
jocul Spaniei nu o fi fost cine stie ce si poate ca unii nu sunt impresionati de vreo mare virtute tehnico-tactica a acestei formule, insa comparativ cu ceea ce a jucat Olanda…. e bine ca s-a terminat asa, oricum ma asteptam la o finala cam trista. mult mai mult fotbal a fost sambata, in Germania – Uruguay. iar arbitrul si-a facut treaba suficient de bine, nu a dezechilibrat aiurea jocul la marlania lui de Jong, nu a dat nici penalty, per ansablu a fost in litera si spiritul regulamentului.
e normal ca sa avem simpatii si antipatii, sa credem ca ‘ne-a furat ala’ si ca adversarii erau asa sau pe dincolo, de-aia e fotbalul un fenomen si nu doar un sport. insa, dupa o luna de fotbal sarac, macar pot sa fiu multumit de doua chestii:
1. nu a fost o finala Germania – Olanda, cred ca era si mai rau;
2. nu s-a terminat la penalty, indiferent cine a castigat.
recunosc ca am tinut cu Spania aseara, desi nu mi-a placut echipa prea mult si nu erau favoritii mei la inceput. insa Olanda nu m-a impresionat deloc in ceea ce inseamna fotbal, e o masinarie eficienta. ori, asta a fost Campionatul Mondial de Fotbal. de-aia e o data la patru ani. asa ca mai ventilati-va apasarile si ganditi-va ca incep calificarile pt europene. vine albania….:)
“Madrilenii l-au aplaudat si ovationat in genunchi pe Andres Iniesta in Moncloa. Asta e raspunsul civilizatiei adevarate in fata balcanismului care se termina în circ si baiguiala populara a unei mase de redusi, aflate la dispozitia tartorilor.”
Felicitari pentru acest comment..felicitari!
Batem Albania, 2-1 in prelungiri
Albania ca Albania…dar vine Bosnia.
Nici nu ai idee cat de greu va fi cu Albania:)
Ce frumos e in Madrid acum! Merituoasa primire a campioanei mondiale!
au jucat exceptional de bine spania merita sa fie campiona si olanda a jucat bine dar asta….ee
apropo de aceasta finala si nr de cartonase.. la meciul portugalia-olanda din 2004 pana si portarul a luat galben( pe langa vreo 4 cartonase rosii)
scz..2006
Citii, cat “avui” rabdare si din “articol” si din “postaci”! Sa te crucesti, nu alta; prostii garla, atat in cauza (articol) cat si in efecte (postari)! Si ceva de neinteles! Este vreun spaniol, vreun batav pe “acilea”?! Ca va “vaz” porniti rau, mintosilor!
Ana..imi aduc aminte de acel meci
))
spania a meritat sa castige ori ce ati zice voi .olandezii au fost foarte nervosi si agresivi .nui adevarat ca arbitrul a fost pro spania cred ca a fost un jok echilibrat cu privinta la faulturi.BRAVO SPANIA .jocul de pase ,inteligenta si experienta jucatorilor vau adus trofeul.andres iniesta eroul serii si sa nu uitam si de casilias care a aparat doua faze importante pentru olandezi.david villa nu a aratat mai nimic in finala dar a inscris in total 5 goluri pt spania si poate fara el spania nu mai ajungea in finala.sa nu uitam de puyol eroul spaniei in jocul cu germania.
Bravo Spania! Ma bucur ca echipa mea favorita inca din grupe a castigat.
Unii din voi ar trebui sa mai invete ce inseamna sa fii fan adevarat al unei echipe. NU daca pierde echipa favorita, gata nu mai tii cu ea. Dar aveti timp, pana la Euro 2012, sa mai invatati ceva.
Spaniolii nu sunt ratai deloc.Au meritat sa castige!Campeones!!!!
bn ca castigat spania are jcatori foarte buni,dar merita si olanda pt toate eforturile pusa ca sa ajunga in finala
am tinut cu olanda,dar stiam ca spania va invingedupa jocul lor.n-am ce zice despre spanioli.meritau sa inscrie asa cum meritau si olandezii.roben a avut doua ocazii foarte mari de gol dar nu a stiut cum sa profitede ele.spaniolii si ei au avut multe sanse dar printre ele si un gol.sa inscri in minutul 118 este foarte greu.dupa ce s-au”luptat”timp de 90min=prelungirile de 28min va dati seama ca jucatorii erau epuizati.de aceea spaniolii au profitat de oboseala olandezilor si asa ca au reusit sa castige.acum spania este si campioana europeana si campioana mondiala. a meritat sa castige spania ce ati zice voi .altfel nu ajungea dubla campioana.
apropo care este echipa voastra preferata? eu am doua. atletico madrid si barcelona.
mie imi plac meciurile in care jucatorii ne lasa in suspans si cele in care sunt multe ratary si goluri.