Prea multi s-au grabit sa critice Spania dupa infrangerea ciudata din primul joc cu Elvetia. Ibericii lui del Bosque lasa insa impresia ca si-au dramuit perfect fortele, au invatat din fiecare greseala si dupa evolutii din ce in ce mai bune au atins un maxim de forma in meciul cu Germania, iar evolutia de exceptie contra panzerelor le-a adus pe deplin meritat locul in prima lor finala mondiala din istorie.
De la caracatita minune Paul pana la statistica ce arata ca din 1994 invingatoarea Argentinei a fost intotdeauna eliminata in turul urmator, multe superstitii si cifre ii dadeau pe spanioli favoriti. Fireste, nu acestea au dus Spania la victorie, ci valorificarea la maxim a propriilor atuuri. Stilul supranumit tiki-taka readus la nivelul de arta, revenirea lui Casillas la cea mai buna forma, driblingurile artistice ale lui Iniesta, clarviziunea lui Xavi in rol de dirijor, incursiunile in banda ale lui Ramos, impenetrabilitatea duo-ului median Xabi Alonso – Busquets, viteza dezordonata a lui Pedro si, in general, plusul de creativitate si pana la urma si de curaj au facut ca toreadorul sa iasa o data in plus invingator din lupta cu taurul. De partea cealalta, nemtii nu au dezamagit, dar s-au vazut obligati la defensiva de propriile limite: fara sclipiri de geniu pe faza ofensiva, au fost obligati sa se alinieze disciplinat in aparare si sa astepte avalansa de pase in propria jumatate, sperand la un contraatac nimicitor din seria celor care au lasat Anglia si Argentina in lacrimi, doar ca de aceasta data i-au avut in fata pe Puyol, Pique, Xabi Alonso sau Busquets care au pus in scena un sistem defensiv aproape perfect, iar micile desincronizari (pentru ca nu pot fi numite erori) ale acestora au fost rezolvate autoritar de capitanul Casillas.
Spre deosebire de meciul cu Argentina, Germania a avut in fata nu doar 11 jucatori, dar si un antrenor. Del Bosque nu si-a permis nicio aroganta la adresa adservarului, dar i-a studiat jocul si a gasit antidotul. Fostul tehnician al lui Real Madrid a fost maleabil si a decis sa scoata din primul unsprezece mana moarta din precedentele meciuri, Fernando Torres, titularizandu-l in mod surprinzator in premiera pe atacantul minune al Barcelonei, Pedro Rodriguez. Cel putin in prima repriza mutarea nu a parut tocmai inspirata, tanarul nascut in Tenerife fiind cap de linie pentru multe faze ofensive ale echipei sale astfel ca variantele Jesus Navas sau Llorente poate ar fi parut mai logice, dar in cele din urma sistemul 4-2-3-1 gandit de del Bosque s-a dovedit mult mai activ decat cel al adversarului si in cele din urma castigator. Low a ramas fidel si el schemei 4-2-3-1 care i-a adus satisfactii in meciurile anterioare, inlocuindu-l in primul unsprezece doar pe suspendatul Muller cu Trochowski, dar multe din fazele ofensive ale spaniolilor au surprins o aparare supraaglomerata de opt sau chiar noua oameni a nemtilor, cu cinci fundasi pe prima linie si trei sau patru oameni in imediata apropiere pe urmatoarea linie. In fata lor, Klose si Podolski au fost ca si inexistenti.
Atunci cand Spania isi face jocul, este greu sa iti imaginezi alta desfasurare a jocului decat cea vazuta in aceasta seara la Durban, iar asezarea ultra-defensiva a germanilor (sa consemnam ca primul sut spre poarta al lor a venit dupa minutul 30) i-a invitat pe spanioli sa zburde pe teren. Pentru ambii tehnicieni partitura jocului parea sa fie simpla: nemtii au ocupat inca din start pozitii retrase, in timp ce Spania si-a inceput raidurile ofensive inca din primul minut. S-a vazut inca de la inceput ca pe teren sunt doi giganti ai fotbalului actual, doua echipe din aceeasi categorie care se respecta reciproc, iar in cele din urma lupta din teren a fost agreabila, plina de pasiune si tensiune dar intr-o sportivitate exemplara. Faptul ca in cele 94 de minute jucate au fost doar 16 faulturi dintre care numai 6 in prima repriza vorbeste de la sine.
Villa a fost primul care a facut ca strigatele fanilor din tribune sa acopere pentru cateva clipe sunetul vuvuzelelor: noul atacant al Barcelonei a fost servit excelent de noul sau coleg de club Pedro in minutul 6, dar sutul sau din prima a fost blocat excelent de Neuer, iesit la momentul oportun sa inchida unghiul. Villa a facut un joc bun, dar Maravilla in aceasta seara a fost Puyol. Fundasul central a iesit la rampa in minutul 13 cand a fost foarte aproape de deschiderea scorului, trimitand insa peste poarta cu capul o minge centrata de Iniesta dupa o circulatie a mingii pe o traiectorie blaugrana intre Xavi, Iniesta si Busquets dupa o lovitura de colt din partea dreapta. Nemtii au ajuns pentru prima oara in careul advers abia in minutul 15, incercand sa isi puna in valoare talia superioara la doua lovituri de colt, dar Casillas a iesit de fiecare data providential pentru a indeparta pericolul. Dupa o noua tentativa la poarta lui Neuer (sut imprecis al lui Sergio Ramos in minutul 20 din marginea careului de 16 metri) si un prim fault consemnat in minutul 28 (!), nemtii au expediat singurul lor sut spre poarta din prima repriza in minutul 31 prin Trochowski, evidentiindu-l pe Casillas. Ozil a cerut inutil penalty dupa un usor contact cu Sergio Ramos, iar la faza urmatoare Pedro a sutat de la distanta pe centrul portii, punand capat unei reprize in care ibericii au avut la un moment dat o posesie de 69%.
Tot Spania a fost echipa pozitiva si in debutul reprizei secunde, Xabi Alonso incercandu-si norocul prin doua suturi din marginea careului, pe langa poarta. Low a facut prima mutare in minutul 50, inlocuindu-l pe fundasul stanga Boateng su Marcell Jansen pentru a stopa urcarile tot mai energice ale lui Sergio Ramos in banda si cresterea vitezei lui Pedro. Dupa un nou sut din marginea careului, expediat de aceasta data de David Villa, nemtii au trecut prin mari emotii in minutul 58 la o actiune prelungita de atac a Spaniei: un prim sut bun al lui Pedro respins in fata de Neuer, faza a continuat cu o centrare sutata a lui Iniesta la care Villa a ajuns cu fractiune de secunda intarziere, apoi acelasi Pedro a sutat din afara careului sub privirile goalkeeperului german dar mingea s-a scurs putin pe langa.
Low a mutat din nou, cu Toni Kroos in locul lui Trochowski, iar noii intrati au contribuit la cea mai mare ocazie de gol a nemtilor, in minutul 69: urcarea surprinzatoare a lui Marcell Jansen a creat superioritate in banda stanga, Ozil si Schweinsteinger au continuat faza cu doua pase rapide si Kroos s-a trezit fata in fata cu Casillas in pozitie usor laterala dar sutul sau slab a fost respins de portarul lui Real Madrid. Nemtii au ramas sus pret de cateva minute si au lasat impresia ca pot mai mult decat aratasera pana atunci, dar pretentiile lor ofensive au fost pedepsite in modul cel mai imprevizibil cu putinta, la o faza fixa: Xavi a batut un corner de pe dreapta la nivelul gatului colosilor germani si reluarea cu capul a lui Puyol nu a putut fi stopata de Neuer.
La 1-0 meciul s-a schimbat total iar nemtii au revenit la originile cupei mondiale, trecand la un sistem cu cinci atacanti. Pique, Busquets si Alonso au parut insa mai cu un cap mai inalti decat Mertesacker sau Schweinsteiger si apararea Spaniei nu a dat semne de slabiciune, lansand insa contraatacuri letale. Ibericii au fost aproape sa inchida meciul pe contraatac in minutul 83 cand au scapat 2 contra 1 spre poarta lui Neuer dar egoistul Pedro a refuzat sa ii ofere noului intrat Torres sansa primului gol la acest mondial si s-a incurcat in driblinguri. Chiar daca nu a fost concretizata pe tabela, faza a parut sa toarne plumb in ghetele nemtilor. Un nou contraatac finalizat printr-o pasa slaba a lui Torres spre David Silva a dat tonul unei ultime perioade de posesie a Spaniei, iar pressingul agresiv al elevilor lui Del Bosque dupa pierderea mingii i-a impiedicat pe adversari sa mai iasa din propria jumatate pana la fluierul de final.
Dupa ce in urma cu o zi devenise clar ca vom avea in premiera o campioana mondiala din Europa la un turneu final disputat in emisfera sudica, finala de duminica va consemna o castigatoare inedita a trofeului, Spania urmand a fi prezenta in premiera in ultimul act, in timp ce Olanda spera sa sparga gheata dupa cele doua finale pierdute pe vremea lui Cruyff. In ceea ce ii priveste pe nemti, ei mai raman pana sambata in Africa de Sud pentru a lupta pentru medaliile de bronz, dar ies din lupta pentru trofeu cu capul sus, lasand impresia celei mai frumoase echipe pe care Germania a adus-o vreodata la un campionat mondial in afara celui castigat in 1974.
Ti-a placut acest articol? Citeste si alte materiale scrise de David despre FC Barcelona pe site-ul www.FootballClub.ro!














Bine spus. Siguranta sistemului defensiv plus consistenta mijlocului au tinut Germania la respect.
Del Bosque a avut multi contestatari , dar uite-l ducand Spania in finala. E drept ca a beneficiat si de probabil cea mai buna generatie din istoria Spaniei .
offtopic, mi-a placut mult felul in care multi experti de pe site, gen mirc3a sau sylar se chinuiau sa ne explice ca Spania are zero sanse in fata Germaniei
) ma faceau sa intru pe site doar ca sa le citesc commenturile
pana acum nu m-au impresionat spaniolii..insa,azi au prins o zi de exceptie..iar nemtii..o zi execrabila..
..felicitari spaniei..
..de mentionat k mi-a placut gluma lui alonso cu “suna-i pe nemti si spune-le k mai au timp sa egaleze”..e chiar buna gluma,venita intr-un moment bun..
..ce sa spun,jocul de posesie al spaniei a avut azi un rost,n-au plimbat mingea inutil..au jucat fotbal,nu handbal..iar nemtii..au prins o zi execrabila..am ramas uimit sa vad k nu le iese nimik,erau de nerecunoscut..
..sper sa vad o finala frumoasa..pronosticul meu:3-2 pt olanda…1 gol snejder,1 robben si 1 van persie..si 2 goluri torres..
@Alonso
Parca era vorba sa nu ne mai mentionam unul altuia numele in comentarii…dar se pare ca tot tu insisti. Si tu ca un Gica-Contra ce esti…iar incepi sa rastalmacesti cuvinte. Daca tot citeai comentariile poate vedeai ala in care am zis ca sansele sunt de 55-45. Am zis doar ca Germania e favorita din punctul meu de vedere…dar nu am zic sa Spania are zero sanse. Oricum Spania a castigat meritat. Si te rog sa eviti sa mai folosesti nick nameul meu in comentarii, pentru ca eu n-am mai facut-o…. nu are rost sa intru in polemici cu tine…o persoana fara pic de respect pentru ceilalti.
frumoasa cronica meciului .. Speechless !
un joc mai plictisitor ca al spaniei nu am vazut la acest campionat mondial, pasele alea repetate si in lateral te dezgusta numaidecat. eu cred ca meciul asta poate concura la titlul de cea mai urata semifinala din istoria cm. adevarul e ca nici germania n-a jucat nimic, nu stiu ce s-a intamplat cu ei.
Numaidecat te dezgusta?:))) Imi era teama ca nu voi vedea nici un comentariu de la tine…acum m-am linistit
foarte frumoasa cronica! A fost bine punctat fiecare moment al meciului. Speechless!
Eu cred ca Spania va urma traseul Frantei in sensul urmator: in ’98 au castigat Mondialul, si fiind pe val au castigat si-n 2000 Europenele, acum Spania fiind pe val dupa europenele din 2008 vor castiga si Mondialul dupa care va urma inevitabil caderea
Astept opinii contrare, dar e cam tarziu la ora asta:)
Probabil ai dreptate.
pai Franta a cazut pt. k nu mai venea nimeni din spate …
spaniolii au echipa tanara si ar putea domina fotbalul si la urmatoarele 2-3 turnee finale
am vazut in sfarsit echipa pe care o stiam.. pacat ca Pedro si-a batut joc de faza aia, oricum sper sa joace cu el nu cu tores in finala.. perechea Xabi-Busquets a fost un zid de netrecut, impresionant.. 1-0 si in finala si gata, Puyol chel!
deci..vorba unui prieten..
..spania a castigat pt k asa a vrut caracatita aia din germania..:))))))…
@torpy
da, clar!
Nu stiu daca Spania o sa cada. Fotbalul spaniol e la un nivel superior in Europa, undeva sus alaturi de cel englez. Echipa toreadorilor e destul de tanara si sunt sigura ca pe an ce trece o sa apara alti tineri talentati, gata sa scrie si ei istorie.
Puyol a inscris un gol nemtesc, dar care-i faza? A zis ca se tunde daca castiga CM ?
Vroiam sa nu mai zic nimic dar chiar nu pot. Esti un ipocrit Alonso si un ticalos. La inceput ziceai ca tu nu jignesti pe nimeni (inteleg ca eu am deviat de la subiect si sunt genul care dupa ce imi termina argumentele ti le expun si pe ‘celelalte’ daca e cazul si crede-ma ca la acea discutie EPL-LA Liga am adus o gramada de argumente dar tu tot una si buna , si culmea ca doar TU aveai acea parere , deci era cazul) dar acu vad ca nu doar cu mine ai intrat in discutii mai aprinse . Apoi ii iei apararea lui Maradona ca de ce-l injura lumea dar tu nu cu mult timp inainte ziceai ca pentru tine ZINEDINE ZIDANE ramane un huligan.. Vai cata modestie si moralitate .
Apoi in incercarile tale de-a dreptul patetice sa faci pe desteptu , pe langa faptul ca imi rastalmacesti vorbele ( REPET nu te duce capu sa faci diferenta intre Germania merita sa castige ,pornesc ca favoriti si au jucat frumos pana acum si as vrea sa castige si sunt sigur ca Germania face si drege- lucru ce NU am spus ) mai esti si DUS CU PLUTA sa nu zic senil si ipocrit cum am mai zis:
* “Alonso pe 8.7.2010 la 12:06 am:
scuze mirc3a , dar la cate aberatii ai spus pe site-ul asta, deja nici nu-ti mai citesc commentrile ) ”
** Alonso pe 8.7.2010 la 12:22 am:
offtopic, mi-a placut mult felul in care multi experti de pe site, gen mirc3a sau sylar se chinuiau sa ne explice ca Spania are zero sanse in fata Germaniei ) ma faceau sa intru pe site doar ca sa le citesc commenturile
Asa repede uiti ce zici ? Nici n-a trecut 20 minute …Iti recomand un flacon de memo plus dupa fiecare masa. Poate, poate in cativa ani o sa incepi si tu sa gandesti. Desi cred ca esti o cauza pierduta . Vorba aia ” fiecare mai are cate o pasarica dar unii au un stol “
Acu ori ce ar fi : OVER . Eu am spus tot ce aveam de spus si cred ca e destul de clar cum stau lucrurile asa ca: nu-s curios si scz. pt devierea de la subiect.
Revenind Spania a meritat victoria si in fotbal s-a adeverit maxima deja ‘un meci nu seamana cu altul’. Un arbitraj bun ..
mama ce mai urla nemti si eu inecat cu berea hai capsunarilor xD
sa ma aflu in vorba traesc in germania da sa mor de de fericire pana maine beau jajjajaja
cu asta ma culc,vorbele lui mark(sper,sai spulbere pe spanioli.) a spulberat dar pe cine? pe mata……..
felicitari spania. cred insa ca,chelia lui robben e mai presus decat parul lui puyol.no offence!
)
@mircea
+1
buna dimineata microbisti!
buna dimineaa david. bun comentariu.
insa vreau sa incerc sa vin rapid cu o completare…..
jocul germanlor (care au jucat superb la acest mondial) a venit pe fondul unui joc deschis al adversarelor. fotbalul trebuie vazut-analizat si altfel….
in momentul ce o echipa joaca iese la joc atunci si tu poti juca arata de ce esti in stare….
JOCUL SPANIEI A FOST SI A VENIT PE FONDUL UNUI JOC DEFENSIV EXTRAORDINAR DE BUN AL ADVERSARELOR. care au avut ca scop sa se inchida si daca pot sa iasa pe contre. pe spatii lasate liber sau pe asteptarea unor greseli defensive. aceste lucruri colaborate cu lipsa de eficacitate in fata portii au facut ca multi sa considere spania sub germania…….
@@@@@@@@@@@insa din punctul meu de vedere ,FOTBALUL , ESTE UN JOC COMPLEX IN CARE RANDAMENTUL, SCORUL….SUNT DATE SI DE JOCUL ADVERSARILOR…..
IN CARE NICI O PARTIDA NU SEAMANA IAR FAVORITELE SUNT DOAR SI DOAR PE HARTIE …..
UITE DAVID DECLARATII ALE NEMTILOR DUPA MECI…..
Klose: “España nos ha obligado a correr detrás del balón”
“Teníamos que haber forzado a España a cometer errores, pero no lo hicimos. Sólo podemos felicitar a España, ha tenido tanto la posesión del balón que hemos corrido detrás de ella sin parar”, aseguró…
Lahm: “No tengo ganas de jugar el partido por el tercer puesto”
“Lo hemos intentado todo pero no nos ha salido. En la primera parte nos faltó algo de coraje para atacar, pero no concedimos muchas ocasiones”, analizó el defensa del Bayern de Múnich.
Löw: “Hemos perdido contra la mejor selección del mundo”
Señaló que contra España “no empujamos lo suficiente en ataque y no creamos suficientes ocasiones”, al tiempo que lamentó que les faltó “algo de coraje y de audacia”. “En casi todos los partidos marcamos en el primer tiempo y nuestra confianza aumentaba. Ahora es diferente, España controló el partido y creó muchas ocasiones”, indicó.
Neuer: “España controló el partido y creó muchas ocasiones”
C-AM ASTA A FOST…………….
corect, nemtii au alergat mult fara minge, cred ca te stoarce de puteri chestia asta.. oricum spania le-a aratat clasa
felicitari spaniei! asta este, del bosque e mare vulpoi.
@Karmen – fotbalul englez e un fotbal bun pentru ca nu prea exista englezi care sa-l joace
– doar cateva mici exceptii – in rest, fotbalul englez de club e condus de jucatori din afara angliei.
Pe de alta parte fotbalul spaniol e frumos pentru ca sunt multi jucatori din baza interna (cu sange latin – care joaca spectaculos) ajutati de jucatori din afara spaniei.
Senzational meci, cred ca cel mai frumos de la acest Mondial. Am vazut in sfarsit acea Spanie impetuoasa, care stie sa domine un meci si sa aibe o posesie inteligenta. Mijlocul a fost la cele mai inalte cote. Del Bosque a facut echipa perfect, lui Torres ii trebuia o pauza, iar Pedro a fost la inaltime, exceptand faza cand trebuia sa-i paseze lui Torres cand era sa sparg un geam din bar de nervi. Insa eroul aseara a fost indiscutabil El Tiburon Puyol. O prestatie maiestuoasa a fundasului catalan, care a fost de netrecut. Felicitari Spaniei, bravo baieti si asteptam inca un meci mare in finala!
Frumoasa cronica meciului, felicitari spaniei, desi parca imi doream sa ajunga germania, dar nu ma supara nici spania, mie nu mi-i s-a parut chiar asa spectaculos meciul, dar oricum cat de cat frumos meciul. Oricum astept sa ridice Iker cupa…
Inaintea acestui duel o vedeam clar pe GERMANIA favorita ,nu neaparat din pricina rezultatelor ci datorita contraatacului si a conditiei fizice,care dupa mine credeam ca va tine in frau SPANIA ,dar nu a fost asa.Mijlocul si apararea a fost extraordinara,ma asteptam ca pe flancul lui CAPDEVILA sa fie probleme.Va spun eu nu GERMANIA a jucat prost,SPANIA a jucat excelent.Pedro putea incheia meciul,dar a avut o mobilitate si o participare buna in joc. Poate daca era MULLER ,era altceva dar nu cred.Ne vom bate pt locul 3.SPANIA va invinge OLANDA.
Spania a meritat sa intre in finala. Adica.. au jucat foarte bine in meciu’ cu Germania. Nemtii .. hm.. Au jucat mai bine la final. Parca lu’ Torres i’o mai revenit oleaca din talent.
) Anyway.. Spania invinge clar Olanda si devine campioana. : x
SPANIA 1 – GERMANIA 0 … restul e can-can
… o victorie meritata … SAN IKER te asteptam sa ridici cupa
Nici eu nu cred sa fi fost spectcol meciul asta. Eu nu inteleg ce asteptau nemtii…La cum jucau probabil ajungeau la 11 metri-asta era scopul lor?
Sau probabil au crezut ca o sa aiba o ocazie doua si o sa dea gol iar apoi se vor apara tot meciul. Si a fost intr-adevar Kroos intr-o pozitie excelenta dar a sutat anemic . Cred ca asta asteptau 1-2 ocazii in genul celei avute de Kroos sau un gol venit din faza fixa ca apoi sa se apere dar sincer dupa prima repriza s-a vazut clar ca Spania domina ostilitatile.
N-au fost ocazii clare pentru Spania dar au creat pericol prin Villa oprit promt de Neur si au dat un semnal de alarma prin Puyol care tot la o faza fixa n-a reusit sa directioneze balonul pe cadrul portii. Apoi in repriza a doua pe faza de atac a existat doar Spania . Inca in primele 15 minute stiind ca din actiune nu vor trece de zidul german cu centrari pt Villa au incercat patrunderi , suturi de la distanta dar nemtii au rezistat ( doar datorita impreciziei jucatorilor iberici ). Era clar incotro se indreapta meciul si ma intreb inca o data oare asta asteptau nemtii penaltyuri?? Sau LOW ala chiar e asa prost sa creada ca va da lovitura si cu Spania jucand numai cartea contraatacului ( a fost cum am mai zis sutul lui Kroos si poate daca era invers Kroos pasatorul si Podolski la finalizare sa fi prins un sut de senzatie ) . Pe mana lui Low s-a pierdut ( nemtii nici macar n-au incercat sa castige ).
Tactica aleasa si la cum a decurs meciul Germania a avut o ocazie buna ( era clar ca o data si o data tot vor reusi un contraatac) dar oare asa vrei sa ajungi intr-o finala de CM cu o SINGURA ocazie de gol/un gol din actiune? Putea schimba sistemul , sa joace cu doua varfuri si daca nu merge sa pasezi joci englezeste cu mingi pe sus pt Klose , Gomez dar acest stil nu knd esti condus si deja esti in criza de timp iar adverasrii se apara cu aproape tot efectivul.
Spania si-a meritat victoria dar eu asteptam mai mult curaj din partea nemtilor mai ales ca nu era prima semifinala pentru ei.
Te-ai trezit mirc3a, am citit ieri ce a fost pe aicea, nu prea iubesti tu pe alonso , sa zic asa mai pe “romaneste”
. V-ati distrat nu gluma…
mirc3a, nu cred ca au asteptat neaparat penalty-uri, dar la cum s-a desfasurat meciul, probabil in repriza a doua s-au gandit ca asta este singura lor sansa. Problema a fost ca Spania a jucat senzational la mijloc si au recuperat o gramada de baloane facand un presing avansat si constant. Astfel ei neavand mingea nu au mai reusit sa-i puna in valoare pe Ozil sau Podolski. Polonezul a fost un anonim ieri, fiind anihilat perfect de fundasii spanioli. Vreau sa-l remarc si pe mult hulitul(inclusiv de mine) Busquets, care a jucat la inaltime ieri. A recuperat enorm si a dat pase utile pentru Xavi si Iniesta. Are potential baiatul asta.
Merita fara indoiala victoria Spania, si de data asta jocul bazat pe aparare nu si-a mai atins scopul Parca revedeam returul semifinalei CL, Barca – Inter (terminat cu acelasi scor). Doar ca Interului i-a folosit sa joace asa, in timp ce nemtii au plecat cu capul in pamant. Parerea mea e ca Germania putea incerca mai mult, chiar daca Spania nu i-a prea lasat mingea si i-a terminat psihic cu tiki-taka. Ma bucura enorm victoria si parerea mea ca Spania va triumfa. Olanda are echipa puternica, dar totusi Spania pare peste.
Toni- sa zicem ca si Del Bosque – sa fim modesti si sa vedem lucrurile realist, ca totusi olanda este olanda, si spania spania – va fi un meci pe cinste, dar cine va castiga, inca nu prea stim noi si nu ne putem pronunta dupa acest meci, gata spania castiga…depinde de foarte multi factori…
Spania a aratat inca o data ca are cel mai bun lot din lume si cel mai unit colectiv.Am vazut o Germanie neputincioasa in fata unui Puyol de care nici Messi,Ronaldo si Rooney impreuna nu treceau de el,un Casillas care a fost sigur pe el si nu le-a dat vreo speranta nemtilor,Podolski si Klose(nu stiu cat de nemti is ei,da ma rog…),un Busquets care semana cu Marcos Senna din 2008.Scvensteiger a dat peste Ramos si Pique,nu mai erau Di Maria si Higuain in fata lui ca sa para noul Maradona dribland 2 adversari,un jucator foarte bun si atat,si-a atins limita in meciul precedent.Daca nu era Mertesacker nemtii erau de mult acasa,saracul Khedira a incercat,dar, la fel ca Ozil a fost prins intr-un cleste Xavi-Busquets-Alonso.Si la final…….Deutschland ist kaputt!!!
Si un motiv pentru care Germania nu a castigat CM si un motiv pentru care Spania nu va castiga CM.In primul rand Germania a castigat la Eurovision deci le ajunge,in al doilea rand,Spania e favorita,de aceea nu va castiga,inainte de CM,Spania era favorita a pierdut cu Elvetia,apoi dupa parcursul din grupe,Argentina era favorita,dupa optimi,Brazilia era favorita,dupa sferturi Germania era favorita,iar acum Spania este favorita.
@Negru eu doar imi spun parerea . Dar vad ca pe unii supara.
“mirc3a pe 7.7.2010 la 7:37 pm:
Eu nu tin cu nemtii , favoriti mei au fost eliminati mult mai devreme , dar ca un simplu spectator ( totusi e un CM si e pacat sa pierzi asemenea meciuri care sunt o data la 4 ani desi la unele n-ai prea pierdut mare lucru ) , spun doar ca pentru jocul prestat as vrea sa castige nemtii. Mai au de muncit dar dupa cum au jucat pana acum au toate sansele ” -comm. de la avancronica semifinalei
De unde si pana unde sa deduci ca “mirc3a sau sylar se chinuiau sa ne explice ca Spania are zero sanse in fata Germaniei “??!!! Ti se pare ca am zis eu asa ceva , si in toate restul comentariilor am spus doar ca Germania porneste ca favorita , ca imi doresc sa castige , chestii de genul nicidecum ca o sa umileasca Spania , ca le dau 10-0…
Uite alt fan :
d4ry pe 7.7.2010 la 10:01 pm:
‘na ma ciobanilor ce fac nemtii ‘ – macar el n-a mai continuat , inteleg fiind in extaz sa iti ataci contestatarii , desi nici ce a zis el nu e tocmai frumos , dar e de inteles si repet si-a zis omul naduful , gata.
Dar unii nu mai termina veci , ca sa se ‘simte’ bine trebuie sa ii atace pe ceilalti care au o parere diferita si sa ii ia la misto ca vezi doamne au gresit un pronostic ( daca ziceam SUNT SIGUR DE VICTORIA GERMANIEI atunci era alta treaba.dar asa oricine e liber sa dea un pronostic si n-a fost nici unul exagerat sa zici ‘ ce fraier! asta a zis ca da Germania 5 goluri si n-a dat nici unul ‘). Daca pierdea Spania inghitea in sec dar acu trebuie sa-si dea aere….
Iar cu Rgabi- nici cea mai mica legatura cu meciul.. Dupa cum am zis dak omul ma ataca fiindca am crezut ca nu castiga echipa lui trebuie sa-i raspund. Daca zicea si el . Hehe ati ales gresit invingatoarea era alt ton si recunosteam . Dar sa te ia la misto pe chestii din astea singurul lucru care il merita e sa ii raspunzi cu…………….. sau sa il ignori (eu am ales prima varianta).
Uite tot el Alonso pe 7.7.2010 la 11:54 pm:
” Pe mine ma amuza glumele fanilor Arsenalului mult, si ii inteleg ca au atata umor, sa rezisti atatia ani fara trofeu castigat de echipa ta favorita necesita un simt al umorului extrem de dezvoltat ” . Si mai vine si face si pe nevinovatu…
Felicitari Spaniei! Au fost preferatii mei dintotdeauna, atunci cand Romania nu juca si mereu au avut parte de nenoroc si altele…In sfarsit au ajuns in finala, acolo sus, unde le este locul. HAI SPANIA!
Au facut un meci impecabil impotriva panzerului.
Si da, Spania are o ECHIPA si nu pot sa nu ma uit la meciurile lor si sa spun ca sper sa ajungem si noi asa, intr-o zi…
@shinniq
De acord! Dupa cum a decurs meciul in prima repriza , pentru nemti in repriza a 2-a da asta era singura lor sansa ( in sistemul folosit in prima repriza care a ramas acelasi) . Pai asa greu e sa schimbi un sistem. Binenteles iti asumi niste riscuri in plus dar ai sin niste sanse in plus.
Low asta a vrut sa fie Mou in meciul cu Spania , Dunga a vrut sa fie Lippi dar e greu sa copiezi originalul mai bine fii tu insuti…
Hai sa o iau si altfel. Daca Spania nu va castiga finala, Olanda e cred echipa care ma va face cel mai putin sa imi para rau, datorita jocului ei in general, pe care il urmaresc de mult timp, dar si datorita legaturilor stranse ale olandezilor cu Barca. Van Bommel si Van Bronkhorst joaca la ei, asa ca n-ar fi chiar asa o tragedie. Sper sa vedem o finala pe cinste.
Conteaza prea putin un scor atunci cand cineva castiga. Ce mi-a fost mie un 7 la 0 pentru portugalia cand amaratzii aia de ronaldieni saraci in fotbal au fost facuti muci de SPANIA! Conteaza prea putin dupa un meci comentariile celor care tineau cu Germania si erau atat de siguri pe ei ca favorita lor bate, cand pana acum in TOATE meciurile ei, echipa Germaniei NU a aratat prea multe …ei doar au stiut sa speculeze, sa pacaleasca adversarul, apoi contraatacand mai mereu, dar la constructie de faze …MUCI NEMTOII!!! Germanii ca ingineri sunt constructivi, reci, mecanizati, precisi …ca fotbalisti sunt pomanagii si s-a vazut cat mai clar acest lucru in meciul cu Spania cand au pierdut. Pana acum nu stiu cum dreaqu nu ati observat acest lucru…sau de fapt stiu: pana acum din stat la “pomana” si speculat mingii au castigat meciurile si de-aia nu ati putut observa minusul la aceasta echipa care a meritat un frumos loc 3 in lume ca echipa
…HAI SPANIA! Olanda e favorita …ca vicecampioana mondiala …deci n-are nici cea mai mica sansa la cum sunt de dezordonati in pase ..Nu au pase precise DELOC, iar in atac tot speculanti sunt. Vor pierde daca nu-si schimba stilul haotic …un stil care doar printr-un noroc chior i-au facut sa castige in fatza Braziliei!
Enervant mai e un lucru: cum ati vazut ca germanii dau goluri multe ati zis repede – “waw! ce echipa buna” …Buna pe dracu! Olanda si-o va lua in acelasi stil de la Spania si cum spuneam mai sus – olandezii isi dau pase aiurea, pierd deseori mingea in atacurile lor,iar la faza asta au avut noroc ca au jucat cu echipe care nu au stiut sa speculeze acest lucru. Spania nu le va ierta greselile, greseli care sunt mai multe ca la echipa Germaniei!
Razvan : “Germanii ca ingineri sunt constructivi, reci, mecanizati, precisi …ca fotbalisti sunt pomanagii si s-a vazut cat mai clar acest lucru in meciul cu Spania cand au pierdut”
Mda, sunt tare curios de unde stii tu cum sunt nemtii, uite ca unii sunt pe aicea care chiar lucreaza cu ingineri germani, si nu stiu daca acel cuvant reci si mecanizati isi are rost in descrierea ta de copil oricum, sa stii ca sunt mult mai complexi si mult mai calzi decat ai crede tu. Degeaba ii critici pe nemti ca si ingineri sa zicem asa, daca tu inca nu ai avut parte sa ii cunosti, sa ii vezi , sa lucrezi cu ei, si toate cele, nu sunt toate asa cum zice lumea si cum zboara…trebuie sa ii cunosti, sa stii ca si la fotbal si la montat becuri nemtii cam au aceeasti mentalitate….
Cu alte cuvinte: haideti sa fim realisti! Spania campioana! Eu stiu ca voi va doriti ca Olanda sa fie campioana, doar-doar s-o ieftini marijuana la Amsterdam. Eu zic, pentru fanii echipelor germanice
– fumati ceva in seara finalei mari si sigur o sa vedeti goluri din partea portocalei mecanice…. chiar cate 12 goluri pe fiecare repriza plus vreo 4 cele mai frumoase goluri de la campionat inscrise in pauza meciului
negrule, nu-i descriam ca oameni …ii generalizam cu un exemplu (recunosc – stupid) cum ca nemtii sunt niste persoane care gandesc afacerile sau proiectele foarte precis …cu o precizie rece, calculata. Ce-ai citit tu probabil a fost pe fuga sau cu o dragoste eterna pentru germani si repede te-ai atacat atunci cand ai observat ca vorbesc de rau echipa de fotbal a acelei tzari MINUNATE. Si nu fac mistouri aici: am tot respectul pentru nemti, au o tzara uimitoare, dar ca fotbal nu-s nici pe departe cum ii tot pupati voi in dos prin comentarii.
Dragoste eterna, nu mai baiatule, nu este nici o dragoste eterna, nici macar nu sunt fanul lor, dar dupa ce am ajuns sa ii cunosc pot sa zic mai multe decat tot scrii tu aicea in neestiinta de cauza, atat vroiam sa spun, ca vorbesti in neestiinta despre niste oameni care totusi nu ii cunosti, si cu pupatul in dos prin comentarii, se pare ca nu ai inteles nimic, daca nici aceasta germanie nu este mai frumoasa decat cea ce jucau ei pana in 2008, atuncea toti de aicea care au zis sunt niste batuti in cap.
@negru Uite-l si pe asta..
“Conteaza prea putin un scor atunci cand cineva castiga ”
Olanda ” ..un stil care doar printr-un noroc chior i-au facut sa castige in fatza Braziliei! ”
Parca zicea ca nu conteaza scorul , evident si jocul cand castigi . Sau regula e valabila doar pentru Spania ? Probabil daca batea Argentina pe Germania cu 4-0 si dadea Messi o dubla il pupa in DICK tot campionatul mondial . Ca deja ma dispera toti fanii astia. Auzi la el
Olanda e favorita…ca vicecampioana mondiala;A FOST…acu 30 de ani
da ce sa te astepti de la toti habarnisti …
ravzan tu esi bun de comentator TV acolo unde oricum la cate gafe sunt ink 2-3 ineptii nu strica. Si apropo eu am zis de la inceput ca tin cu Italia dar cum am mai zis daca au pierdut nu inseamna ca nu o sa ma uit si la restul meciurilor si sa imi zic parerea legata de echipele ramase.
ma rog! “4 – 0 ptr germania” … “spania nu are sanse in fatza unei forte ca tancul german” Pfff! Daca astea nu sunt exagerari avand in vedere jocul haotic din semifinala al nemtilor, atunci eu n-am ce sa mai caut sa comentez despre fotbal EVER!
Si ca sa iti mananci pranzul linistit: da – nemtii sunt de o caldura nemaiintalnita, sunt niste sensibilosi, sunt un pic latini in tot ceea ce fac, pun pasiune si nu-i doare de esecuri … Cum descrii tu un popor? Crezi ca se cearta acum pe vreun site doi germani sau doi englezi “de ce zici ca romanii sunt hoti sau tigani? lucrez eu cu 2 romani si sunt nemaipomeniti, sunt generosi, sunt oameni de oameni” …Pfff! PLEEEASE! Lasa-ma si tu cu apararea ta pentru alte popoare. Repet: generalizam!!! A generaliza un popor inseamna a spune despre ei ceea restu lumii (in cunostinta de cauza sau nu) stie in mare despre ei – japonezii? foarte respectuosi si cei mai buni constructori de masini fiabile; romanii? un popor de hoti si cocalari; italienii? pizza si macaroane; nemtii? reci si precisi in ceea ce fac… DECI GE-NE-RA-LI-ZA-RE …baiatule! Nu descriu acum popoare dand copy-paste dupa wikipedia, ok?
Nu ai cum sa generalizezi oamenii si sa le pui o eticheta, e ca si cand as zice eu acum ca toti care se cearta pe aici si sunt mai agresivi (cine se simte, se simte
), sunt beti ranga si au chef de scandal sau sunt copii! La oameni toata treaba e subiectiva, fiecare are caracterul lui. Poate in anumite tari sunt mai multi cocalari si manelisti ca in altele, poate in unele sunt mai multi oameni reci, etc. Aia nu inseamna ca toti sunt la fel, deci trebuie sa fiu de acord cu Razvan.
Dar totusi subiectul articolului e legat de fotbal, nu de teoria caracterelor umane
mirc3a, tu stii sa citesti, vad, dar nu pot spune acelasi lucru despre faptul ca ai intelege ce citesti. Adica mananci dar nu asimilezi, in schimbi te …kaci cuvinte fara rost! Conteaza ca Spania a batut Germania cu 1 la ZERO?? Raspunde-mi si mie, mai cunoscatorule si atotstiutorule: a contat scorul? NU! Ce-am vrut eu sa spun a fost ca nu conteaza un 1 – 0 in fatza Germaniei, atata timp cat ei au castigat majoritatea meciurilor de la CM cu scoruri de genu 4 -1 sau 4 – 0. Am vrut sa zic si ca multi dintre voi care ati ridicat Germania la rangul de “Zei ai fotbalului” cand ati vazut scorurile astronomice ale nemtilor ati zis “WAW” …si ati facut repede o comparatie de genul “pfff – spania cu scoruri chinuite si mici …germania cu atatea goluri? hmmm! SIGUR e favorita!” …Aici am vrut sa zic ca nu au contat scorurile, repezitule
Traiti in lumea voastra ce sa mai zic altceava..
doar asa ca sa vezi k ce a zis Negru nu sunt vorbe-n vant :
GERMANIA – au fost si tara gazda
optimi 2006
2-0 cu Suedia scor stabilit inca din minutul 12
*2010 4-1 cu Anglia
sferturi 2006
1-1 cu Argentina ( egaland in min 80 si castigand deabia la penaltyuri)
*2010 4-0 cu aceeasi Argentina
Asa ca normal sa fii incantat de prestatia lor ,cea de acum din 2010.(Acu ca cu Spania nu le-a mers partea a doua , aici de fapt AM MAI ZIS CA LA CUM AU JUCAT AU SANSE MAI MARI dar nemaijucand la fel logic ca au pierdut..) De fapt Germania e singura echipa care a facut spectacol si dincolo de grupe. Daca apreciezi/remarci jocul bun al unei echipe intr-un meci sau doua esti fan? Eu nu stiam asta….
si inca ceva ce nu stiai este ca la ora 13:16 ai trimis un mesaj care pe site apare cu o ora in urma (12:16)
))) cu alte cuvinte pot spune ca mi-a luat o ora sa citesc ce-ai scris
Mai , eu , Sylar , Negru ( pe ei ii stiu mai bine si am citit comentariile lor , peste unele mai sar ) nu am spus chestii de genul : “4 – 0 ptr germania” … “spania nu are sanse in fatza unei forte ca tancul german .. si totusi noi suntem atacati ( eu si Sylar vezi com 2 ) , tu generalizezi si ne pui pe toti in aceeasi oala , da si eu am zis ‘Ce echipa buna Germania ‘,dar INAINTE DE meciul cu Spania si din ce ai spus la inceput ne pui pe toti ATENTIE ca vad ca doar pe SPANIA ii vezi , Olanda sunt asa in finala unui CM de umplutura . Ete fleosc mare branza…. Sylar chiar zicea k sansele sunt 60-40 55 -45 % in favoarea Germaniei.
Ma intreb daca mircea a apasat acolo la “Uruguay – Olanda si Germania – Spania sunt semifinalele Campionatului Mondial de Fotbal 2010. Cine credeti ca va castiga trofeul? ” pe Germania
pentru ca vad linia aceea a nemtilor fooooarte lunga ceea ce demonstreaza ca exista totusi multi repeziti si grabiti sa judece o echipa dupa niste rezultate sau meciuri usoare.
Ma mai intreb ceva: daca Romania a batut acum 3-4 ani Germania cu 5 – 1, ce cautam noi acasa si nu la finala C.M. 2010??? Ma doare pe mine de acum 3 ani sau 30 de ani cand Olanda a fost vicecampioana! Eu ziceam de ACUM, 2010, 12 iulie
ALO, GARA! Unde naibelui ai citit tu ca despre tine, sylar sau negru este vorba??? Cu negru vorbeam de poporul german si ne “injuram” pe chestii inutile si fara nicio legatura cu fotbalul, cu altii pe alte teme ….Eu ma refeream de exemplu la “Avancronica: Germania – Spania” si daca te duci acolo vezi niste comentarii (chiar printre primele) unde bat eu. Si de fapt ce-mi bat eu capul cu cineva care se simte atacat de mine? Nu inteleg care-i faza ca nu am dat nume si nici nu-mi permit sa fac asta pentru ca nu-s tzaran …cel putin asa cred ca nu sunt…
S-o lasam balta mai bine. Ramai cu parerea ta k deja m-am saturat de alde deastia .. Si hai sa-ti zic ink o chestie , ora asta in urma e de cand lumea ( stiu de pe livescores ). Adik de fapt e de la timezone probabil se ia ora din vest :GMT – greenwich meridian time adik si normal ca Romania fiind mai in est sa fie cu o ora inainte. Asa ca nu fa tu pe desteptu , mai bine vezi-ti deale tale , lauda linistit ce echipa vrei iar daca vrei sa faci misto de cei care au zis ca Germania face scor zi cine ca sa nu fie neintelegeri.
OK …la toate punctele tale de vedere! Adica sunt de acord si cu ora si cu lasatul balta asupra contrazisului aiurea si cu faptul ca voi lauda linistit ce echipa vreau. Bafta in continuare la …ce vrei tu sa fie bafta!
@ravzan pai tocmai k nu ai dat nume si si eu cel putin am zis Wow ce echipa e Germania ( tu chiar generalizai deci m-am simtit inclus).
Si apropo ti-am mai zis chiar mai sus nu fa pe desteptu ca nu merge . Daca taceai filozof ramaneai era o vorba. Se vede ca poti da mana cu Alonso ( uite mie nu mi-e rusine sa dau nume ).
tu zici acum sa te scoti ca vorbesti de prezent. pai mai omule meciu nici nu s-a jucat de unde stii tu ca Olanda e vicecampiaona mondiala…. Sau dac banuiesti crezi ca ei vor fi vicecampioni mondiali spune fi si tu mai precis. ca asa pot zice si eu 1+1=10 si tu sa razi dar dak iti zic ca am adunat in baza 2 … daca stii ce e aia ..
Ma bucur si ca nu eshti tzaran si eshti de la orash sau orashean
desi pe viitor daca e fii mai concis in afirmatii tocmai pentru a evita confuzii . Si incearca sa nu disconsideri echipele adverse . Asa vorbeai de Olanda ca parca ti-am zis o finala de CM e fix pula.
Am zis ca Olanda va pierde in fatza Spaniei ca sa ai motiv si tu sa razi sau sa-mi dai peste nas cu ceva, NA! Mai devreme cu Alonso te-ai atacat grav si ai inceput sa o dai cu “vaai, negrule, sylarule, uite ce zice asta” …Paracioasa mica ce esti, fiecare daca poate sau vrea isi poarta singur de grija sau se apara singur, nu le trebuie reprezentant asa cum te-ai oferit tu din oficiu ca ai mai mult timp liber la taste decat …baietzii tai! Sau aici formati repede o haita si umblati asa pana la sfarsitul campionatului? N-am dat nume si daca tu ai citit un “WAW” scris de mine pe care probabil l-ai folosit si tu inainte fara acele ghilimele nu inseamna nimic. Eu nu ti-am citit SINCER niciun comentariu pana acum cand ai inceput sa te tot ataci si sa te iei de mine! Ma retrag din a comenta aici ca deja nu se mai vorbeste despre fotbal si revin sa scriu in timpul finalei mari si sa ma bucur sau sa plang atunci…ca acum CREDE-MA: tu nu-mi dai niciun motiv nici pentru una nici pentru cealalta… Poate un mic motiv de plans ca mi-am pierdut atata timp pretios “discutand” cu tine in loc sa fac ceva util ca de exemplu o l*ba sau o piatra in geamul lexusului din parcarea de vis-a-vis!
…cat despre articol: foarte frumos scris si o prezentare a meciului exact cum s-a petrecut – fara exagerari sau paralele! Spania merita finala campionatului mondial 2010!
Spania merita doar daca va juca cum a facut-o aseara, eventual sa nu mai rateze atat, pt ca scorul a fost putin mincinos, daca nu Olanda nu va sta mult pe ganduri, oricum ar iesi, ma bucur ca va fi o campioana mondiala in premiera, dar nu una de conjunctura ajunsa in finala din greseala
Bravo Spania !!! Eu ma asteptam ca David Villa sa de vreun gol , dar saracul de el a fost cam asaltat de nemti . Oricum a fost un meci frumos . Nemtii au fost de nerecunoscut , Spania a jucat foarte bine . Sper sa joace la fel si in finala . Ar fii bine sa nu mai rateze atata . Se pare ca acea caracatita Paul a avut mare dreptate in privinta castigatorului meciului . Hai Spania !!!!!
Stai linistit ca nu am nevoie de aparare. Cu Alonso ai vazut clar k nu m-a atacat doar pe mine si de aceea m-am adresat lui Sylar si apoi lui Negru care dupa cum bine vezi ca a zis ca e in tema. Macar in fine precizezi ca tu ii vezi pe Spania deja CM . E parearea ta si ai tot dreptul . Dar trebuia sa fii mai explicit , mai concis de la inceput tocmai pentru a evita confuzii. Si cel putin eu asa am vazut k pe Olanda ii cam iei la misto dar tu vii sa faci morala celor care au zis ca Germania ii umfla pe Spania , ca le da scor , ca n-au adversar … etc.
Pardon : „să dea ”!!!
Totodata tu vii si zici ca ce conteaza acel 7-0 cu galbejitii pt ronaldieni knd dupa aceea i-a facut Spania muci . Oare cine exagereaza … Mai bine du-te sparge parbrize.. dar cu capul … poate macar asa iti mai revii… HAI PA!!
David Villa : ” Daca nu castigam campionatul , nu am facut nimic ”
)… insa totusi sper ca Fernando Torres sa se trezeasca la realitate macar in finala
)
Deci sper sa castige , desi ma sperie putin Robben cu tot cu chelia lui
Deci Vamos España [:x]
Spania a jucat foarte bine si s-a calificat meritat fara indoiala. Sunt curios daca vor juca la fel de bine si in finala. Totusi…desi spaniolii au pregatit excelent meciul nu pot sa nu remarc si felul in care au abordat nemtii meciul…parca au stat prea mult la cutie…poate era mai bine daca fortau putin si faceau un pressing mai agresiv chiar cu riscul de a lasa spatii. Low a jucat ceva de genul cum a jucat Inter cu Barca in retur…poate asta a si fost ideea avand in vedere ca scheletul echipei e de la Barca…dar oare Jogi n-a vazut turul?
Cred ca spaniolii vor fi campioni … cum am zis in urma cu cateva zile… Spania in zi buna nu poate fi batuta. Totul depinde de ei…dar atata timp cat spaniolii isi vor face jocul si nu vor exista grave erori individuale sau de arbitraj nu cred ca batavii pot sa-i invinga. N-au reusit nemtii…nu cred ca vor reusi nici olandezii.
sant fan Es,sincer imi para rau de nemti.au fost formidabil,si educatia ce are,asta e germania…….
Va spun cu sinceritate ca mi-au dat lacrimile cand am vazut asa ce va n-am mai facut in viata mea la un meci, bravo Spania!!! Si mie imi pare rau de Germania pacat ca au facut atata si s-au luptat asa de mult,dar,ce sa-i faci caracatitei.)), Bravo Puyol!! Avem si cel mai bun fundas de la CM, bravo si lui Casillas care ne-a salvat de la sutul acela a lui Podolski
# sylar pe 4.7.2010 la 4:36 pm:
Mie mi-e greu sa cred ca spaniolii vor face fata la un pressing agresiv la mijlocul terenului.
# mirc3a pe 4.7.2010 la 6:17 pm:
@N.
Pai daca tu zici ca vor face spectacol cu nemtii cum sa te gandesti la penaltyuri? in fine …
Uitandu-ne insa putin la cum s-a jucat Spania a avut destule emotii au castigat greu meciurile la acest CM ( doar cu Hondura au dat diferenta mai mare de 1 gol ) si privind si la finala din 2008 tot 1-0 au batut Germania nu cred sa dea scor.Poate invers. Pana acum Germania a facut numai meciuri bune si nu doar cu echipe modeste ci si cu adversari de calibru , sunt mai in forma si istoria tine cu ei . Pana acum nemtii au castigate 3 CM si mai au si ceva finale disputate..
# sylar pe 5.7.2010 la 1:04 am:
Eu mizez pe nemti. Nu stiu de ce inclin sa cred ca nemtii vor trece mai usor de spanioli decat Olanda de Uruguay.
In finala…se poate intampla orice.
@thereauristu
astea sunt cateva dintre commenturile la care ma refeream ca m-au facut sa ma amuz
nu te pui cu ‘expertii’ dom’le …
@Torpyla, nemtii au jucat prost pentru ca asa i-au obligat spaniolii sa joace, atat lucru trebuia sa stii si tu doar te laudai ca ai nush cati ani practicat fotbal in spate
http://www.youtube.com/watch?v=z9wVabMkRB0
si totusi raman fanul lor! omorati caracatita aia!
desigur, e numai vina lui Paul ca nemtii au fost niste cizme
@Alonso
Bun simt lipsa, fair-play lipsa, se pare ca nici un om de cuvant nu esti. Chiar din comentariile alea…unde vezi tu ca a spus cineva ca Spania va pierde clar, va fi umilita, etc. Esti un ipocrit.
Poate te tii de cuvant.
repet:
# sylar pe 5.7.2010 la 1:04 am:
Eu mizez pe nemti. Nu stiu de ce inclin sa cred ca nemtii vor trece mai usor de spanioli decat Olanda de Uruguay.
In finala…se poate intampla orice.
@thereauristu
deci ‘nemtii vor trece mai usor de spanioli decat Olanda de Uruguay’ .. parerea unui adevarat expert
))))))
Asa si? Nu stii ce inseamna expresia “inclin sa cred”? Vai de capul tau de frustrat.
inclin sa cred ca fotbalul este o necunoscuta totala pt. matale
))
Nu pot sa spun ca fotbalul este o necunoscuta pentru tine….ar insemna sa mint…si nu imi sta in fire sa ma dau in spectacol cum faci tu….dar bunul simt si obiectivitatea cu siguranta iti sunt necunoscute.
Oricum caracterul tau e similar cu al celor pe care ii aperi si pupi acolo unde stii tu mai bine (vezi Maradona).
sylar, te rog… nu merita!
tu nu meriti acest inutil consum de energie si argumente.
@pisica
Ai dreptate…dar e greu sa te ma abtin cand vad ce prostii debiteaza la adresa mea sau a altora.
sylar, degeaba iti indrepti frustrarea asupra mea, nu e vina mea ca te uiti la fotbal si nu pricepi nimic…
te sfatuiesc sa te uiti la bowling sau tenis de masa poate ai mai mult succes acolo.
o zi buna.
@Alonso
Urmaresc multe sporturi nu doar fotbal. Na ce sa facem…nu toti putem intelege fotbalul ca tine. Frustrarea e a ta amice.
Frustrarea se manifesta prin jigniri, eu nu te-am jignit, eu doar ti-am spus ca esti paralel cu fotbalul.. tu m-ai jignit in schimb..aia e un semn clar de frustrare.
Frustrarea se manifesta in multe feluri….si eu nu te-am jignit…mi-am permis sa-ti spun adevarul…ca esti un frustrat si un ipocrit…ca te simti tu jignit e cu totul altceva.
Pai tu stii mai bine cum se manifesta tinand cont ca esti asa
))
deci te cred pe cuvant…
@pisica
Urmaresc mai multe sporturi de placere…nu sunt neaparat un impatimit…dar iubesc sportul…si de-aici mi se trage.
Se vede ca esti mai inteleapta ca mine…eu ma aprind mai repede.
sylar daca imi spui ca pe langa tenis (banuiesc io ca iti place, nu stiu de ce) te mai uiti si la competitiile de inot, al caror fan impatimit sunt si eu, sau la sariturile in apa (pe care nu le ratez), ori toate competitiile sportive in care noi, romania, mai avem cate o sansa, atunci inseamna ca intelegem la fel notiunea de iubitor de sport.
nu-s mai inteleapta. doar mai egocentrica: prefer sa imi pastrez energiile, cuvintele pentru ceea ce conteaza.
Hehe…le-ai cam nimerit.
Doar sariturile nu prea le urmaresc…dar daca se intampla sa fie la tv ma uit cu placere. Inotul imi place la nebunie…. tenisul (se mai pune problema?:D), rugby, snooker, atletism (tot ce legat de el), gimnastica, patinaj, sarituri cu schiurile, etc. Intr-o perioada urmaream si curling…in ultimul timp mai putin.
io ma uit la sarituri, is lesinata dupa ele, dupa ce le-am depistat la o olimpiada. comenta pe eurosport o tipa care stia ce zice. nu-mi amintesc decat numele: constantinescu. de-atunci ma lipesc de tv cand sunt competitiile. iar la inot, tot eurosportul o are pe carmen bunaciu. care stie si ea sa glasuiasca pe intelesul privitorului, fara sa-ti dea impresia ca ala moare in bazin, cum facea domozina la radio, pe vremuri, cu fotbalistii.
@pisica
)
Cine stie cand vom mai avea parte de un Cristian Topescu…o enciclopedie vie omul…are tot respectul meu…cel mai tare comentator sportiv roman, ever!
Mie imi plac comentatorii de fotbal care traiesc meciul cu adevarat….ma uitam la comentatorii spanioli, argentinieni, arabi…nu poti sa nu ai emotii cand ai parte de un asemenea comentariu…la noi mai ca adormi uneori.
ei, ei… cadem in melancolii daca ne mai amintim cum murea si invia omul ala comentand meciurile cand hagi, gica popescu, si ceilalti ne mai duceau numele prin turneele finale… si cand te gandesti ca era priceput si la gimnastica, si la competitiile ecvestre (care ii placeau in mod deosebit)… cum atunci se putea sa fii profesionist si acum nu mai conteaza?
Cum am zis…o enciclopedie de om….in ale sportului.
Acum altele sunt valorile societatii… de aici se trage tot.
non valorile si oportunismul, de fapt. dinu paturica, eroul national.
mai terminati mai, ca ma apuca plansul pe bune….:-)
Saracul negru.
Da sa traiti
ma uit acuma la el, pe youtube….si acuma m-ai facut sa il caut musaiiiiiiiiiiiiii
lol! ce ma enervezi! poate pun caracatitu pe tine!
io imi conserv energiile sa mai vaz o data mannschaftul la treaba. desigur ca locul 3 pentru ei e ca ceaiul reincalzit… dar nici n-au fost multe voci care sa ii declare favoriti de la bun inceput.
ma bucura insa ineditul finalei: o finala europeana pe un alt continent, cu doua echipe care nu au mai ajuns pana aici.
Sa vedem si meciul pentru locul 3, care drept si sincer sa fiu nu ma atrage deloc ..:(
Eu prefer sa ma duc la un gratar… nu stiu daca ajung la meci…v-am lasat. Ne mai auzim.
pa, pa.. si io dispar. multam de distractie!
Echipa Spaniei nu ar exista fara Xavi si iniesta acesti doi jucatori vor intra in istorie alaturi de ceilalti jucatori de la Barcelona daca vor castiga Cupa mondiala , pt ca ei au castigat toate trofeele puse in joc in 2009 cu Barcelona , campionatul European si acum poate cupa mondiala deci succes !!